به گزارش ایرنا دکتر منوچهر مهرام روز شنبه در نشستی که به منظور تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت برگزار شد، افزود: اتباع بیگانه که بسیاری از آنها به صورت غیر مجاز و قاچاق حضور دارند و تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند با مراجعه به بیمارستان ها هیچ هزینه ای نمی پردازند و ارایه خدمات به آنها بار سنگینی به دوش نظام سلامت می گذارد.
وی اضافه کرد:ارایه خدمات درمانی به هر انسانی یک تکلیف و وظیفه انسانی است اما با توجه به حضور تعداد زیادی از اتباع بیگانه خصوصا افاغنه در قزوین از یک سو و مشکلات پیش روی بیمارستان ها مانند دارو و هزینه بالای درمان و کمبود تخت، وزارت بهداشت به تنهایی از عهده تامین هزینه های آنها بر می آید و لازم است دولت در این زمینه اقدام اساسی تری بیندیشد.
دکتر مهرام در ادامه با اشاره به چهارمین سال انتصاب خود به عنوان ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در این مدت برنامه های مختلفی برای دانشگاه پیش بینی شد که اکنون بسیاری از آنها به خوبی اجرا و تکمیل شدند و برخی نیز در دست انجام هستند.
وی، راه اندازی مرکز آموزش های بالینی دانشگاه و تلاش در جهت بسط رشته های تخصصی، ارتقای شاخص های آموزشی و پژوهشی دانشگاه، ایجاد کلینیک اختلالات خواب ، تامین مقدمات برای ایجاد مرکز پیوند کلیه و همچنین کاشت حلزون گوش را از جمله اقداماتی اعلام کرد که در طی این مدت راه اندازی شده و برخی نیز در حال پیگیری هستند.
مهرام خاطرنشان کرد:در این میان برخی طرح های عمرانی نیز طی همین مدت آغاز شدند که مرکز رادیوتراپی و مرکز جامع درمان سرطان، بیمارستان الوند، ساختمان الحاقی بیمارستان شهید رجایی و ساختمان پژوهشی دانشگاه از جمله آنها است.
دکتر مهرام در پاسخ به سئوالی در خصوص مکان بیمارستان اعصاب و روان 22بهمن قزوین نیز گفت:دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل برای خرید مکان پیشنهادی در ساختمان سابق دانشکده غزالی را دارد و به محض آن که فروشندگان آن مستندات قابل انتقال را آماده کنند مقدمات کار برای انتقال بیمارستان از راه آهن به این مکان جدید فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد:البته با خرید ساختمان برای این بیمارستان باید استانداردهای مورد نیاز در ساختمان مورد نظر انجام شود که با این حساب انتقال بیمارستان 22بهمن به مکان جدید حداقل تا 2 سال دیگر امکانپذیر نخواهد بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درخصوص بیمارستان 700تختخوابی قزوین نیز گفت:این بیمارستان در ردیف طرح های ملی قرار گرفته و از محل اعتبارات ملی احداث خواهد شد.
دکتر مهرام با تقدیر از خبرنگاران حوزه سلامت که همراه با دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای نظام سلامت و حوزه درمان تلاش کرده اند، گفت:دانشگاه با اعتقاد راسخ بر اینکه نقد سازنده می تواند به اعتلا و پیشرفت خدمات کمک کند از آن استقبال می کند اما گاهی مطالبی از سوی برخی رسانه ها منتشر می شود که چندان نگاه منصفانه ای به موضوع ندارد.
وی افزود: در همین موضوع بخش رادیوتراپی استان که اخیرا مورد انتقاد یکی از رسانه ها قرار گرفت چرا چند سال پیش که طرح آن مطرح نشده بود نقدی نمی شد و حالا که ساخت این طرح بزرگ در مراحل نهایی است این چنین مورد بی مهری قرار می گیرد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.