سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد،افزود: البته تحقق مطلوب این مهم در گرو حل مسایل و مشکلات اصحاب رسانه است تا آنان بدون دغدغه بتوانند به فعالیت بپردازند.
وی اظهار داشت: در حوزه قوانین و مقررات مربوط به حمایت از رسانه ها و خبرنگاران کمبود و مشکلی نداریم اما در حوزه اجرا ضعف هایی داریم که باید برطرف شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی حرفه خبرنگاری را بدلیل آگاهی بخشی این قشر به جامعه بسیار مهم دانست و گفت: نام گذاری یک روز به عنوان خبرنگار بیانگر اهمیت این حرفه در جامعه است.
وی به مسایل و مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و با بیان اینکه بحث بیمه و افزایش حقوق از مطالبات مهم و اصلی این قشر به شمار می رود، اظهار داشت: دولت باید یک نگاه ویژه به این قشر داشته باشد تا براین اساس بتوان به نیازها و خواسته های به حق خبرنگاران به شکل مناسب پاسخ داد.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری نیز گفت: خیلی از مشاغل برای قرارگیری در ردیف شغل های زیان آور درخواست داشته اند و از سوی دیگر به دلیل برخی سیاست های اشتباه، در شرایط فعلی نسبت 3 به یک فرد شاغل و بازنشسته نیز فشار زیادی را برای تامین حقوق بازنشستگان به صندوق های بازنشتستگی وارد کرده است.
وی اظهار کرد: امیدواریم با بهبود وضعیت صندوق های بازنشستگی روزی فرا رسد که شاهد اجرای قانون زیان آور برای شغل سخت و پراسترسی چون خبرنگاری که زمان و مکان برای فعالیت نمی شناسد نیز باشیم.
زرآبادی در ادامه از خبرگزاری ایرنا و خبرنگاران این رسانه بابت تلاش مستمر در جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی قدردانی کرد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.