منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین افزود:د:دستگاه های قضایی و نظارتی با تمام قوا به کمک دستگاه های اجرایی آمده تا بتوانیم از اختلال در بازار جلوگیری کنیم.
وی اضافه کرد: در این شرایط بسیار حساس باید با خرید زمان بتوانیم اقلام اساسی مردم را تامین کرده واز به زحمت افتادن مردم جلوگیری کنیم به همین دلیل جلسات ستاد تنظیم بازار با توجه به الویت های روز؛ هر هفته برگزار خواهد شد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: نحوه توزیع اقلام اساسی در بازار از ایرادهای اساسی و مشکلات بزرگی برخوردار است چرا که به اندازه شایعه ایجاد شده ما در تامیین کالاهای اساسی به هیچ عنوان دچار مشکل نیستیم و باید در نحوه نظارت اصلاحات اساسی صورت پذیرد.
حبیبی گفت: در استان قزوین معمولا روزی 70 تن مرغ مصرف می شود که فقط روزی 20 تن مرغ منجمد به جز کشتار روز توزیع می شود.
وی با اشاره به افزایش گوشت مرغ در بازار گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ با ارز تعادلی باید در بازار 81هزارو 500 ریال باشد و بیشتر از آن، مخالفت با مصوبات کارگروه کشوری است.
وی افزود:طبق اعلام شرکت پشتیبانی دام کشور اقلام اساسی مرغداری از جمله ذرت و کنجاله و همچنین سویا به مقدار لازم وارد شده و تمام مرغداری ها از طریق جهاد کشاورزی استان ها به هر میزان که مورد نیازشان باش، می توانند این محصولات را تهیه نمایند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت:مرغ های منجمد توزیع شده برای مصرف عامه مردم در نظر گرفته شده است که متاسفانه غالبا به مصرف رستوران ها رسیده و از دسترس مردم خارج می شود، بنابراین ستاد تنظیم بازار با هماهنگی دستگاه قضایی با این موضوع به شدت مبارزه خواهد کرد.
وی افزود: تا پایان امروز باید پخش مرغ منجمد در قالب فروشگاهای بزرگ با پراکندگی خوب در سطح شهرستانها صورت پذیرد تا همه مردم دسترسی آسان و راحتی به تهیه گوشت سفید داشته باشند.
حبیبی خاطر نشان کرد: 25 قلم کالاهای اساسی مشمول ارز دولتی و تعادلی می باشد که باید به این اقلام در ستاد تنظیم بازار برای پیش بینی مشکلات آینده دارو را نیز اضافه کرد.
وی گفت: تا اردیبهشت سال آینده هیچ افزایش قیمتی در کالاهای اساسی نخواهیم داشت و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور از اردیبهشت سال 98 فقط 9 درصد به قیمت های مصوب اضافه خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت با تشکیل ستاد احتکار و اختفا توانسته ایم بسیاری از اقلام اساسی احتکار شده را کشف و به روند بازار باز گردانیم.
وی خاطر نشان کرد: شرایط به گونه ای است که از تمام ظرفیت های همه دستگاه ها با هماهنگی فرمانداری ها باید استفاده شود تا ظرف سه روز آینده گزارش جامع از اقلام احتکار شده بتوانیم به مردم ارائه دهیم.
حبیبی گفت:صادرات و خروج دام از استان باید به کمترین میزان برسد، چراکه با توجه به پیش روی بودن عید سعید قربان و بازگشت حجاج خانه خدا و مصرف بالای دام زنده با گرانی و کمبود آن مواجه نشویم.
وی با اشاره به نوسان قیمت گوشت قرمز در استان گفت:طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت گوشت قرمز باید بیش از 370 هزار هزار ریال نباشد و شرکت پشتیبانی کشور آمادگی خود را برای تامین مصرف استانی به هر اندازه را اعلام داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت :مجموعه جهاد کشاورزی باید تمام میزان مصرف گوشت قرمز استان را مشخص تامین کرده و تا فردا بین قصابی ها پخش شود تا این کالا در دسترس مردم قرار داشته باشد ودر صورت عدم اجرای این مصوبه به شدت با جهاد کشاورزی برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به عدم کمبود شکر در بازار خاطر نشان کرد: 6هزار تن شکر وارد کشور شده است و از جهت تامین این کالا هیچ مشکلی مشاهده نمی شود.
6104/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.