به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاوش رضا زاده روز شنبه افزود: این پرندگان توسط اداره نظارت بر امور حیات وحش پس از تیمار و درمان به مدت طولانی با هماهنگی نظارت بر امور حیات وحش پس از حلقه گذاری در منطقه کوهستانی شمال شهر قزوین رها سازی شدند.
وی اظهار داشت: دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده شده است و پستانداران کوچک ، مارمولک ها ، نرم تنان، موش ها، قورباغه ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه ها یا حشرات بزرگ را شکار می کند و نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارند.
رضا زاده بیان کرد: در بین پرندگان مصدومی که مردم دوست دار حیات وحش تحویل ادارات محیط زیست می کنند این گونه بیشترین فراوانی را دارد این افزایش به دلیل فراوانی خود حیوان ، در دسترس بودن لانه اش و نزدیکی به جوامع انسانی است .
وی از همه علاقمندان به حیات وحش که در امداد رسانی به حیوانات آسیب دیده همکاری می کنند از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده گونه های وحشی آسیب دیده آن را تحویل نزدیکترین واحد محیط زیست نمایند تا پس از تیمار و در صورت امکان در طبیعت رها سازی شوند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه حفاظت شده الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.