به گزارش ایرنا، همزمان با فرا رسیدن روز خبرنگار، شخصیت ها، مسئولان و مدیران کل دستگاه های مختلف قزوین با مراجعه به خبرگزاری جمهوری اسلامی استان، این روز را به تلاش گران عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک گفتند.

**ایرنا اعتماد جامعه را به خود جلب کرده است
استاندار قزوین در این رابطه اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با عملکرد صحیح، اعتماد جامعه را به خود جلب کرده است.
عبدالمحمد زاهدی افزود: اطلاع رسانی به موقع و صحیح در دستور کار ایرنا قرار دارد و کسانی که به دنبال اخبار صحیح از دولت هستند به ایرنا مراجعه می کنند.
این مقام عالی استان با قدردانی از خبرنگاران ایرنا بابت انعکاس صحیح اخبار و اطلاعات به جامعه، یادآور شد: این خبرگزاری با سابقه کشور توانسته اعتماد عمومی جامعه را به خود جلب کند و باید با تقویت ارتباط خود با مردم و گزارش نقاط ضعف ها و مشکلات بر این سرمایه اجتماعی بیافزاید.

**ایرنا در انتشار اخبار درست و دقیق سرآمد است
رییس کل دادگستری قزوین با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی قزوین گفت: خبرگزاری ایرنا در انتشار اخبار درست و دقیق، رسانه ای سرآمد و الگو محسوب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی افزود: ایرنا چون رسانه رسمی نظام است بدون توجه به نام خود در راستای رسالت اصلی خود گام بر می دارد و اطلاع رسانی دقیق، صریح و به موقع را در دستور کار قرار داده است.
به گفته وی، اطلاع رسانی دقیق، صحیح و به موقع در کنار توجه به مصالح عمومی تنها راه مقابله با هجمه های تبلیغاتی دشمنان است که باید مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد.

**ایرنا یک رسانه موفق و صادق است
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از حرفه خبرنگاری به عنوان کار سخت و طاقت فرسا یاد کرد و افزود: خبرنگاران همیشه خط مقدم جبهه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه هستند.
حمید پویا در ادامه از ایرنا به عنوان رسانه ای موفق و صادق یاد کرد که همواره در کار خود پیشتاز و موفق بوده است.
این مسئول، بزرگترین مشکل اجرای طرح آبرسانی آب شرب از سد طالقان به استان قزوین را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار به موقع از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی و دولت اجرای این طرح تسریع می یابد.

**تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی انکارناپذیر است
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با تبریک روز خبرنگار، گفت: تلاش های این قشر زحمت کش در رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف انکار ناپذیر و مثال زدنی است.
فاطمه خمسه از خبرگزاری ایرنا بابت انعکاس مطلوب و برجسته اخبار حوزه کشاورزی قدردانی کرد.

**تلاش ایرنا برای تحقق وحدت ملی ستودنی است
رییس مرکز دیجیتال قزوین گفت: دوره ای که داشتن گرایش های سیاسی در انعکاس اخبار باید کنار گذاشته شود، خبرگزاری ایرنا فارغ از چنین افکاری گام های خوبی را برای تحقق وحدت و همبستگی ملی برداشته است.
سعید پورایمانی ادامه داد: رسالت خبرنگاران، به خصوص در شرایط امروزی جهت تزریق امید به جامعه بسیار حساس و سنگین است.
وی ادامه داد: در جریان عجیب شایعه سازی در فضاهای مجازی، وظیفه خبرنگاران در آگاهی بخشیدن و روشنگری آحاد جامعه بیش از گذشته سنگین تر شده است.

**رسانه ها بازگو کننده افکار عمومی جامعه هستند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین رسانه ها را بازگو کننده افکار عمومی جامعه دانست و گفت: نتیجه همراهی و همکاری امروز مردم با صنعت برق بدون شک حاصل تلاش و همت مضاعف رسانه ها بوده است.
سعید بهادیوند چگینی کسب اعتماد، اخلاق محوری، حرفه ای بودن، رقابت، سرعت و تجربه را از اولویت ها مهم یک خبرنگار دانست و یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی و مردم باید بپذیرند که امروز با وجود کانال ها و پایگاه های خبری در فضاهای مجازی، خبرنگاران به همه مسایل روز جامعه در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصاد آگاهی و اشراف لازم را دارند.

**خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه جهادگری می کنند
رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار داشت:وظیفه خبرنگاران در اطلاع رسانی به جامعه، کاری جهادی و اساسی در عرصه آگاهی بخشی قلمداد می شود که قابل تقدیر است.
فرشاد پیله چی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار، با تاکید بر ترویج فرهنگ کسب اخبار از منابع رسمی و معتبر افزود: اطلاعات صحیح و قابل اطمینان تنها از طریق خبرنگارانی متعهد، متخصص و درست کار میسر بوده و لذا لازم است خبرنگاران نیز به عنوان عناصر موثر و اساسی آگاهی بخشی با کنکاش، به واقعیت مسائل روز پی برده و آن را به افکار عمومی انتقال دهند.

**خبرنگاری شغلی مقدس و در راستای حرفه انبیاست
نماینده امام جمعه قزوین گفت: خبرنگاری حرفه ای مقدس و ارزشمند بوده و در راستای شغل انبیاء به شمار می رود.
حجت الاسلام حسین عابدینی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین، امانتداری را یکی از ویژگی های مهم حرفه ای خبرنگاری دانست و افزود: اصحاب رسانه با رعایت اصل امانت می توانند خدمات خود را ارائه دهند و در غیر این صورت کار آنها مفید نبوده و به جامعه اسلامی نیز آسیب می زنند.
وی در ادامه یاد و خاطره شهید صارمی، خبرنگار فقید خبرگزاری جمهوری اسلامی را گرامی داشت و از زحمات خبرنگاران این رسانه قدردانی کرد و گفت: این رسانه اخبار خود را به موقع و صحیح و با رعایت اصل امانت و صداقت تحویل جامعه می دهد.

**رسانه ها با پوشش خدمات کمیته امداد امام (ره) به مددجویان امیدواری می بخشند
مسئول روابط عمومی کمیته امداد امام استان قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه استان، یادآور شد: رسانه ها با پوشش خدمات این نهاد و نیز انعکاس توانمندسازی مددجویان تحت پوشش به افراد نیازمند امیدواری بخشیده و آنان را برای اینکه خودکفا و در ادامه کارآفرین شوند، تشویق می کند.
فریدون مهدویان از تلاش خبرگزاری جمهوری اسلامی استان در جهت تنویر افکار عمومی قدردانی کرد و افزود: ایرنا همواره مورد اعتماد نظام، دستگاه های اجرایی و مردم قرار داشته و کارکنان آن نیز با رعایت اخلاق حرفه ای به اطلاع رسانی شفاف و دقیق برای جامعه مشغول هستند.

**خبرنگاران، همراهان همیشگی ورزشکاران
مدیرکل ورزش و جوانان قزوین ضمن قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان، تاکید کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار بوده و خوشبختانه ایرنای مرکز قزوین در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.
عباس علایی مقدم با تلاس های ضورت گرفته و برنامه ریزی های به عمل آمده از پیش، استان قزوین در بازی های 2018 جاکارتای اندونزی صاحب 12 ورزشکار است.

**رسالت مهم رسانه ها تبیین دستاوردهای نظام اسلامی است
جانشین فرمانده سپاه قزوین گفت: صیانت از ارزش های اسلام و نظام در گرو پشتیبانی همه آحاد جامعه به خصوص اصحاب رسانه، اهل قلم و صاحبنظران از این ارزش ها است و خبرنگاران باید با توجه به درک درست از شرایط جامعه وجود یاس و ناامیدی از حاکمیت را از دل مردم بیرون کنند.
سرهنگ عباس برزگر از خبرگزاری ایرنا به عنوان یک رسانه ملی یاد کرد و گفت: همکاری روابط عمومی سپاه با خبرنگاران ایرنا باید بیشتر شود و امیدواریم عملکرد بسیج در راستای خدمت رسانی به مناطق محروم به خوبی برای مردم جامعه بازگو شود تا امید در بین مردم زنده شود.

**ایرنا رسانه ای صادق و متعهد است
مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: این رسانه در خدمات دهی به مردم، انقلاب و نظام کارنامه درخشانی دارد.
حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب با بیان اینکه به برکت خون شهید صارمی امروز عزت و جایگاه خبرنگاران در میهن اسلامی ارتقا یافته، تاکید کرد: ایرنا در ترویج فرهنگ نماز جمعه با پوشش خوب و گسترده خبرهای این بخش موفق عمل کرده است.

**نقد رسانه ها کمک به توسعه کشور است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: نقد رسانه ها در صورت رعایت چارچوب های اخلاقی و حرفه ای، کمک به رشد و توسعه کشور است.
محمد علی حضرتی ها با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در بهبود خدمت رسانی به مردم دارند، خاطرنشان کرد: وقتی رسانه ها عملکرد دستگاه ها و مدیران را زیر ذره بین قرار می دهند این مهم موجب تقویت سلامت اداری و بهبود خدمت رسانی به جامعه می شود.
وی در ادامه از خبرگزاری ایرنا قزوین بابت پوشش مطلوب اخبار حوزه میراث فرهنگی قدردانی کرد و گفت: این رسانه با تهیه اخبار و گزارش های متنوع خود نقش مهم و شایسته ای در صیانت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری استان و کشور داشته است.

**خبرنگاری نیازمند ذهنی خلاق و تحلیلگر است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین حرفه خبرنگاری را نیازمند ذهنی خلاق و تحلیلگر دانست و گفت: حساس و پرخاطره بودن این شغل ایجاب می کند تا خبرنگار علاوه بر داشتن مهارت های حرفه ای از ظرافت های خاص در خصوص تحلیل وقایع نیز بهره مند باشد.
اکبر اسکندرنژاد روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار و در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین، افزود: خبرنگار اگر دارای ذهنی خلاق مدار و بی طرف باشد به تحلیل وقایع و انعکاس رویدادهایی می پردازد که در نهایت به نفع و صلاح جامعه باشد.
این مسئول با بیان اینکه امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند واقع گرایی اخلاقی است، یادآور شد: در این مسیر، رسانه ها می توانند با ایجاد گفتمان های اجتماعی، مسیر را برای دولتمردان هموارتر ساخته و در ایجاد آرامش جامعه نیز نقش موثر و سازنده ای را ایفا کنند.
تهیه گزارش و مصاحبه های اختصاصی، تقدیر از خبرنگاران در غالب برگزاری ضیافت از سوی برخی دستگاه ها، صدور پیام های تبریک از سوی مدیران کل و روابط عمومی ها از جمله رویدادهای گرامیداشت روز خبرنگار در استان قزوین بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.