حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از انقلاب در حوزه های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته اما بسیاری از قوانین و ظرفیت های خالی موجود نیازمند بازنگری و اصلاح هستند.
به گفته وی، قانون تجارت ایران متعلق به 80 سال پیش است و علی رغم اصلاحات صورت گرفته، متاسفانه پاسخگوی نیازهای امروز نیست.
حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: قانون تجارت راهی برای فرار کسانی است که بیت المال در دست آنها قرار گرفته و باید هرچه سریع تر برای بازنگری و اصلاح آن اقدام شود.
رییس کل دادگستری استان با بیان اینکه قوانین بانکی کشور نیز دارای نقص های فراوانی هستند، یادآور شد: امروز بانک ها به یکی از عوامل بحران زا اقتصادی تبدیل شده تا جایی که داد مراجع تقلید از نظام بانکی و سودهای کلان آن را به صدا درآورده است.
به گفته این مقام قضایی، قوانین گمرکی در جهان مولود نظام نامشروع سرمایه داری غرب بوده که با همان وضعیت در کشور ما به اجرا درآمده است.
وی در ادامه بر لزوم به کارگیری نیروهای متعهد و متخصص در کسوت مدیریت برای پیشگیری از فساد اشاره کرد و گفت: اوایل انقلاب با کمبود چنین نیروهایی مواجه بودیم اما اکنون با تربیت نیروهای لازم مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: برخورد جدی با مفاسد اقتصادی در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد و با هر مدیر و مسئول متخلف در هر جایگاه و هر وابستگی جناحی و سیاسی به طور جدی برخورد می کنیم.

**شورای متشکل از دستگاه ها برای بررسی پروژه های اقتصادی تشکیل شود
رییس کل دادگستری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید شورایی در استان برای بررسی پروژه های اقتصادی تشکیل شود و دستگاه قضا نیز حق رای دادن در آن را داشته باشد.
حجت الاسلام قدرتی افزود: این شورا که متشکل از استانداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی است باید بررسی صلاحیت ها، تجربه و تخصص افراد برای واگذاری بودجه و اعتبار را مورد بررسی قرار دهد تا جلوی هرگونه سوء استفاده های مالی در آینده گرفته شود.
وی ضمن تشکر از مدیران شایسته دستگاه ها، اظهار داشت: هر مسئول و مدیری که بخواهد در بازار یا نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد کند با برخورد قاطع دستگاه قضا مواجه می شود و نباید در این شرایط که دشمنان اصل نظام را هدف قرار داده اند زمینه سوء استفاده آنها را فراهم کرد.
این مسئول قضائی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی، یادآور شد: بازاریان و کسبه که رکن اصلی انقلاب هستند باید در این شرایط از گران کردن و احتکار کالاهای اساسی خودداری کرده و آب به آسیاب دشمنان نریزند.
وی در پایان افزود: غیرت ملی در این شرایط اقتضا می کند که مردم به بازار ارز و طلا نگاه تجاری نداشته باشند و برای تقویت پول ملی، اقتدار و جایگاه ایران اسلامی تلاش کنند.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.