داراب بیرنوندی روز چهارشنبه به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین، افزود: رکن اصلی اخبار، خبرنگارانی هستند که در سخت ترین شرایط اقدام به تهیه و ارسال خبر کرده و در مواقع بحرانی نیز با انجام رسالت خود آرامش خاطری را در جامعه ایجاد می کنند.
این مسئول ادامه داد: امروز در همین راستا، مدیران دستگاه ها نیز نیازمند شفاف سازی بوده تا جایی که برخی از مشکلات موجود جامعه از طریق اخبار به آنان انعکاس داده می شود.
بیرنوندی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود معضلات آب اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به کاهش بارندگی در سال های گذشته، عمق سطح آب های زیرزمینی استان از 35 به 70متر کاهش یافته است.
به گفته وی، با توجه به حفر، تجهیز و اتصال 14 حلقه چاه آب در سال گذشته، خوشبختانه کمبودی در این زمینه احساس نمی شود اما باید شهروندان در مصرف هر چه بهینه این نعمت الهی جدی و مصر باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین میزان مصرف آب در حوزه کشاورزی را معضل بزرگ تامین آن دانست و اظهار داشت: چرا باید 90 درصد آب کشور در این حوزه به استفاده برسد در حالی که مصرف بهینه آن در جهان باعث شده تا هر متر مکعب آب 3.5 دلار باشد.
این مسئول در پایان از رسانه ها خواست تا در ادامه همچنان فرهنگ بهینه از مصرف آب در جامعه را در دستور کاری خود قرار دهند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: این استان از ظرفیت های قابل قبولی برخوردار بوده که متاسفانه در گذشته از آن استفاده نشده است.
علی حیدر شاه حسینی ادامه داد: قزوین در حوزه کشاورزی، صنعت، گردشگری و دانشگاه می تواند سرآمد بسیاری از استان های مطرح کشور باشد تا جایی که با بهینه سازی زیر ساخت های آن، توان زندگی برای چهار میلیون جمعیت در آن فرآهم است.
8054/7390
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.