به گزارش ایرنا، حمید احمدی عصر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در خانه ژیمناستیک استان برگزار شد، افزود: به تازگی شاخه های جدیدی از جمله ترامپولین پارک به ژیمناستیک اضافه شده که ظرفیت کسب مدال این رشته را بالا برده است.
این مسئول ورزشی، ژیمناستیک را رشته پرهزینه ای دانست که وسایل استاندارد آن همواره نیاز به نوسازی دارد و ادامه داد: با توجه به اینکه وسایل این رشته خارجی بوده، همین موضوع باعث افزایش هزینه های آن شده است.
وی یادآور شد: ژیمناستیک کشور با حضور خانم درگاهی در سمت ریاست فدراسیون، خوشبختانه مدال های ارزشمندی را که در طول تاریخ این رشته سابقه نداشته، از 9 مدال به 52 مدال افزایش داده است.
به گفته رییس هیات ژیمناستیک استان قزوین، این افزایش مدال ها بیانگر فعالیت رو به رشد فدارسیون است که به طور قطع با تداوم آن درخشش ژیمناستیک کاران ما را در عرصه های بین المللی بیشتر خواهد کرد.
وی در ادامه به رویدادهای این هیات در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال قزوین برای نخستین مرتبه و براساس شاخص های ارزیابی شده کشوری از سوی فدراسیون، رتبه عالی را به دست آورد.
احمدی اضافه کرد: رضا خیرخواه از مربیان نام آشنای این رشته در کشور طی یک سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان حضوری مستمر در اردوها و رقابت های داخلی و خارجی داشته و حمید قاقزانی نیز در نخستین حضور خود در رقابت های بین المللی آذربایجان موفق به کسب 2 مدال شد.
رییس هیات ژیمناستیک قزوین اضافه کرد: رقابت های سطح بندی بانوان استان با رعایت استانداردهای فدراسیون نیز هفته گذشته به میزبانی تاکستان و با حضور 280 ژیمناستیک کار برگزار شد.
احمدی با اشاره به حادثه آتش سوزی سالن ژیمناستیک شهرستان تاکستان در فروردین ماه سال جاری، اظهار داشت: این سالن با سه میلیارد ریال اعتبار از سوی اداره ورزش و جوانان و 50 میلیون ریال اعتبار از سوی هیات ژیمناستیک استان در حال بازسازی است.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت 700 بانوی ژیمناستیک کار قزوینی، سعی داریم یک سالن اختصاصی برای تمرین آنها در نظر بگیریم.
این مسئول اضافه کرد: اعزام ژیمناستیک کاران استان به مسابقات آموزشگاه ها در شهرکرد و آماده سازی برای مسابقات باشگاهی از دیگر رویدادهای مهم ورزشی این رشته در سال جاری خواهد بود.
رئیس هیات ژیمناستیک استان قزوین با بیان اینکه وزارتخانه های کشور و ورزش و جوانان برای تخصیص حدود یک میلیارد ریال اعتبار به رشته های پایه، به ویژه ژیمناستیک به تفاهم رسیده بودند، افزود: متاسفانه این مساله علی رغم پیگیری های صورت گرفته به هیات ژیمناستیک استان پرداخت نشد در حالی که سایر استان ها از یک میلیارد تا یک میلیارد و 200 میلیون ریال از استانداری ها دریافت کردند.

**رشته ژیمناستیک چنانکه باید معرفی نشده است
دبیر هیات ژیمناستیک استان قزوین نیز در این جلسه گفت: متاسفانه این رشته ورزشی مهیج هنوز حتی در سطح وزارت ورزش و جوانان نیز به خوبی معرفی نشده و بسیاری نسبت به آن شناخت لازم را ندارند.
کامران داودی با اشاره به اینکه رشته فوتبال یک مدال بیشتر ندارد اما ژیمناستیک 24 مدال دارد، اضافه کرد: انتظار داریم حمایت های بیشتری از این رشته در سطوح بالای مدیریتی گرفته شود، اگرچه این رشته دیربازده است اما پایه همه رشته های ورزشی محسوب می شود.
داودی در ادامه، پشتوانه سازی در این رشته ورزشی را از اولویت های کاری این هیات دانست و گفت: رشته های ترامپولین، آکروژیم و کلاس های مربیگری و داوری در قزوین فعال هستند و در حال حاضر نیز خود را برای مسابقات لیگ جوانان و بزرگسالان قهرمانی کشور آماده می کنیم.
نایب رئیس هیات ژیمناسیتک استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: تیم های نزاع خیر و شر، تعبیر یک رویا، آرش کمانگیر و ماه بی نفس در شاخه ژیمناسیتک برای همه در استان فعال بوده و تیم معلولان تعبیر یک رویا قرار بود به مسابقات جاکارتا اعزام شود که کنسل شد.
مولود مجیبی ادامه داد: 19 داور و 23 مربی بانو در ژیمناستیک استان فعالیت دارند که 2 داور و 2 مربی را برای ارتقا درجه به دوره های جدید آموزشی اعزام کرده ایم.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.