به گزارش ایرنا، 15 مرداد ماه، سالروز شهادت سردار رشید اسلام، سرلشگر خلبان عباس بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است که در سال 66 و در جریان یکی از عملیات های متحورانه نیروهای رشید اسلام به شهادت رسید.
شهید بابایی در 14 آذرماه سال 29 در شهر قزوین و در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و پس از دریافت مدرک دیپلم در رشته پزشکی پذیرفته شد اما عشق و علاقه وی به شوق پرواز، آن شهید را وارد نیروی هوایی ارتش کرد و پس از گذراندن دوره های مقدماتی خلبانی، برای تکمیل تحصیلات خود در سال 49 به آمریکا اعزام شد.
این شهید والام مقام با آغاز جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات های جنگی هوایی حضوری مستمر داشت تا جایی که در سال 60 و پس از گذشت یک سال از جنگ عراق علیه ایران، به درجه سرهنگ دومی منصوب و فرمانده پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان شد.
خلبان شهید عباس بابایی در سال 66 که به درجه سرتیپی ارتقا یافته بود در سن 36 سالگی و با انجام 60 ماموریت جنگی موفق و سه هزار ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگی طی یک عملیات برون مرزی هوایی در منطقه سردشت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
این مجاهد نستوه، در طول جنگ تحمیلی رزمنده و دلاور میدان های جنگی بود که امام راحل پس از شهادت ایشان فرمودند ' خدا رحمت کند شهید سعید ما را' و مقام معظم رهبری نیز اظهار داشتند 'این شهید عزیز انسانی مومن و متقی و سربازی عاشق و فداکار بود در طول این چند سالی که من ایشان را می‌شناختم همیشه بر همین خصوصیات ثابت و پا بر جا بود'.
وصیتنامه دوم شهید عباس بابایی:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خدایا، خدایا، تو را به جان مهدی (عج) تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار. به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را برای خدا در چند جمله انشاالله خلاصه می کنم.
خدایا مرگ مرا و فرزندان و همسرم را شهادت قرار بده. خدایا، همسر و فرزندانم را به تو می سپارم.
خدایا، در این دنیا چیزی ندارم، هرچه هست از آن توست.
پدر و مادر عزیزم، ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم.
عباس بابایی - 22/4/61
21 ماه مبارک رمضان
مزار آن شهید والامقام در ضلع جنوبی امامزاده حسین (ع)، فرزند بلافصل امام هشتم شیعیان جهان و در کنار مزار شهدای قزوین قرار دارد.
روحش شاد
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.