هر خبرنگار خاطرات تلخ و شیرینی از کار خود در ذهن دارد که در مناسبت هایی چون روز خبرنگار به تشریح و بیان آن می پردازد ولی آن جا که یک خبر و گزارش باعث بازشدن گره ای از کارها و مشکلات جامعه شده و برای جامعه ثمربخش باشد، هرگز از خاطره نویسنده آن محو نخواهد شد.
ایفای نقش و اثرگذاری در کاهش و یا از بین رفتن مسایل و مشکلات جامعه یکی از دلچسب ترین موضوعات مربوط به حرفه خبرنگاری و بخشی از هویت این کار پرزحمت و البته با اهمیت است.
در همین خصوص یکی از موضوعاتی که همواره باعث افتخار من در حرفه خبرنگاری بوده، تهیه یک خبر از مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یکی از شهرهای کشور است که طی آن تاثیر خبر خود را به عینه دیده و همین موضوع مرا در ادامه کار پر از سختی خبرنگاری ثابت قدم نمود.
حدود 25 سال قبل در حال تردد از مقابل یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان که در داخل پارکی مشرف به خیابان قرار داشت، متوجه تلی از آشغال شدم، به این ترتیب که رفتگران، گاری های آشغال خود را در آن جا خالی می کردند و پس از آن ماشین حمل زباله آنها را به مکان دفن منتقل می کرد.
نزدیک تر که رفتم با چمن های زرد شده و پر از آشغال، شیشه های شکسته و دیوارهای سیمانی و کثیف این مرکز که رنگ و رویشان نشان از شدت نیاز آنی به تعمیر خبر می داد را مشاهده کردم، این وضعیت نظرم را جلب کرد و سوژه ای برای مصاحبه با مسئول مرکز شد، مصاحبه ای که پر از گله و شکایت بود.
شکستن شیشه توسط افراد ولگرد، دپوی آشغال ها در قسمتی از پارک که نزدیک مرکز بود و بوی آن کارکنان و کودکان را آزار می داد در کنار نبود امکانات مورد نیاز و از همه مهم تر فقدان گوش شنوا از جمله گلایه های مدیر آن مرکز بود که زبان و دل او جاری شد و از طریق تکلس ایرنا با صفحه روزنامه ها راه یافت.
بدنبال این خبر و پس از گذشت 2 ماه، دعوتنامه ای برای پوشش دیدار معاون استاندار از همان مرکز به ایرنا رسید و پوشش خبری این دیدار به من واگذار شد، مرکز از این رو به آن رو شده بود، دیگر خبری از آشغال ها نبود، شیشه های شکسته عوض شده بودند و دیوارها نیز نقاشی شده بودند.
مهم تر از همه معاون استاندار به مدت 2 ساعت به حرفهای مسئول و مربی آن مرکز گوش داد و برای ساخت یک مرکز جدید و نیز رفع مشکلات موجود قول مساعد داد، قولی که بعدا عملی شد و به قول مسئول آن مرکز از ثمرهای خبر ایرنا بود.
علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.