به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: اگر در قوانین حوزه اقتصاد ابهامی نیز وجود داشته باشد باید آنرا به سود جامعه و فعالان بخش تولید تفسیر کنیم در غیر این صورت دچار خطا شده ایم.
وی در ادامه با اشاره به نقش بانک ها در پیشبرد اهداف تولید، اظهار داشت: یکی از اولویت های سیستم بانکی باید جذب مشاورهای کارآفرین باشد تا آنها بتوانند با توجه به نیاز روز جامعه به ارایه تسهیلات به متقاضیان تسریع ایجاد کنند.
حبیبی خاطر نشان کرد: جذب مشاور و ارایه مشاوره درست به تولید کننده باعث جذب سرمایه و اعتماد بیشتر مشتریان به بانک می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: توجیح منطقی و درست مشتریان در صورت عدم ارایه تسهیلات بانکی یکی از ملزومات سیستم بانکی است که متاسفانه امروزه رنگی از آن دیده نمی شود.
وی افزود: بر اساس مصوبات هفته گذشته کارگروه ستاد تسهیل از امروز برای تمام بانک ها سهمیه تکلیفی تخصیص برای دادن تسهیلات در نظر گرفته شده است که همه بانک ها ملزم به پرداخت آن تا جلسه بعدی کارگروه بوده و در صورت عدم انجام این تکلیف با بانک های متخلف به شدت برخورد خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: بانک هایی که به هر دلیل از پرداخت تسهیلات خودداری کرده با سیاست های اقتصادی دولت مخالفت کرده و مجرم شناخته می شوند.
وی تاکید کرد: مدیران بانک ها باید نسبت یه توجیح مدیران خود در جهت پرداخت تسهیلات بازنگری کرده و با توجه به شرایط روز جامعه به تسهیل امور بپردازند.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین در ادامه این نشست گفت: در سال قبل و همچنین پنج ماهه سال جاری، 628 واحد در بخش های صنعت،معدن و کشاورزی چهار هزار و 600 میلیارد رالت میلیارد تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
علی پرزحمت خاطر نشان کرد: در یک هفته گذشته 12 مورد تسهیلات رونق تولید به میزان 42 میلیارد ریال و یک فقره تسهیلات به میزان 10 میلیارد رالق در حوزه بازسازی و نوسازی صنایع به متقاضیان در استان پرداخت شده است.
در ادامه این نشست به مشکلات 6 واحد تولیدی رسیدگی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.