به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با منصور شکیب مهر، سفیر ایران در ساحل عاج و سفیر آکرودیته ایران در گابون و کامرون افزود: قزوین با ظرفیت های خوب گردشگری، صنعتی و کشاورزی می تواند روابط اقتصادی خوبی با کشورهای آفریقایی، به ویژه ساحل عاج داشته باشد.
این مقام عالی استان اضافه کرد: برای برقرای ارتباط و ورود به مناسبات اقتصادی با کشور ساحل عاج لازم است اتاق های بازرگانی 2 کشور رابطه خود را آغاز کنند.
استاندار قزوین ادامه داد: در آغاز این ارتباط و حضور اتاق بازرگانی استان در آن کشور باید با بررسی زمینه های همکاری، ظرفیت و توانمندی های قزوین نیز معرفی شود.
زاهدی، معاملات تهاتری را بهترین شیوه برقراری ارتباط اقتصادی استان با ساحل عاج دانست و یادآور شد: بررسی های لازم در این رابطه باید انجام شود و زمینه همکاری های 2 طرف نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.
به گفته این مسئول، استان قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت، قرار گرفتن در شاهراه های ارتباطی با چند استان مهم و دسترسی به بازار مصرف چند میلیونی از ظرفیت قابل توجهی در حوزه اقتصادی برخوردار است.
زاهدی با اشاره به وضعیت مناسب کشاورزی این استان، افزود: بخشی از این ظرفیت می تواند در حوزه صادرات به کشورهای آفریقایی هدف گذاری و فعال شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه آمادگی برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان برای معرفی هر چه بهتر 2 طرف به منظور آشنایی با ظرفیت های موجود را داریم، گفت: نشست های تخصصی با حضور فعالان اقتصادی استان با ساحل عاج ضروری بوده تا بتوان حوزه های سرمایه گذاری و فعالیت های مشترک را بهتر مورد بررسی قرار داد.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.