به گزارش ایرنا، نصرت الله علیرضایی روز پنجشنبه در دوره آموزشی خبرنگاری در حوزه محیط زیست افزود: ریشه اصلی مسایل و مشکلات محیط زیست به تفاوت نگاه انسان جدید و قدیم به این حوزه بازمی گردد.
وی اظهار داشت: در 400 سال اخیر بشر در طبیعت و محیط زیست تغییرات زیادی ایجاد کرده و باعث تخریب آن شده است.
علیرضایی ادامه داد: در گذشته بشر در سیطره طبیعت قرار داشت و انسان تابع محیط زیست و طبیعت بود و این در حالی است که در 400 سال اخیر نگاه بشر به محیط زیست تغییر کرد و طبیعت را در خدمت و بهره گیری و استثمار خود قرار داد و به محیط زیست یک نگاه ابزاری پیدا کرد.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین افزود: متاسفانه طی سالیان اخیر هر روز شاهد بهره برداری بیش از حد آبهای زیر زمینی، تخریب جنگل ها و افزایش آلودگی هوا بوده ایم.
وی اظهار داشت: در چنین شرایطی جای خوشحالی است که دولت تدبیر و امید رویکردهای خوبی برای حمایت از محیط زیست داشته است که البته این رویکرد بدون همراهی مردم و حساسیت رسانه ها به جایی نمی رسد.
علیرضایی در ادامه بر حساسیت بیشتر رسانه ها و فرهنگ سازی و جهت گیری در حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: رسانه ها باید آغازگر و تقویت کننده باورها و هنجارهای مرتبط با حوزه محیط زیست باشند.
علیرضایی، فرسایش خاک، آلودگی های فاضلاب صنعتی، تخلیه نخاله های ساختمانی ، دفن زباله ها در محدوده های شهری ، رها شدن پساب در مزارع کشاورزی ،استفاده بی رویه از انرژی در منازل و استفاده زیاد از لوزام یک بار مصرف را از جمله سوژه های قابل پیگیر توسط خبرنگاران در حوزه محیط زیست قزوین عنوان کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.