به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این دوره آموزشی بر ارتقای سطح آگاهی و دانش رسانه ها در حوزه محیط زیست تاکید کرد و گفت: رسانه اولین حوزه فرهنگی و تاثیر گذار در جهت ارتقای آموزه های محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست به شمار می رود.
حسن پسندیده افزود: در عصر حاضر چالش های محیط زیست یک معضل ملی و جهانی است و نقش آحاد جامعه و مسئولین در رسانه ها در این زمینه برای مبادله اطلاعات و مسئولیت ها و تکلیف ها حایز اهمیت است.
وی، محیط زیست سالم و آب و هوای پاک را از حقوق آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: نقش رسانه ها در جهت حفظ و ارتقای دانش و فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین آحاد جامعه سازنده و انکار ناپذیر است.
پسندیده اضافه کرد: رسانه ها به لحاظ داشتن مسئولیت حق طلبی می توانند در زمینه حفظ محیط زیست موثر باشند بنابراین خبرنگاران باید نسبت به مساله محیط زیست نگاه جدی تر و مسئولانه تری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط محیط زیست کشور مطلوب نیست،گفت: این معضل قابل انکار نیست و همه موظفیم برای مشکلات این حوزه تلاش خود را ئوچندان کنیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه با تاکید بر اینکه آحاد جامعه نسبت به حفظ محیط زیست مسئول هستند،خاطر نشان کرد: محیط زیست یک سازمان نظارتی و حاکمیتی است و رسانه ها خود می توانند بازوی ما در پیشبرد وظایف باشند.
وی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات برای حفاظت از محیط زیست محدود است؛گفت : در این بین نقش جوامع محلی و فعالان محیط زیست از جمله رسانه ها بسیار حایز اهمیت است.
گفتنی است دوره آشنایی با معیارهای روزنامه نگاری و خبر سازی در حوزه محیط زیست از موضوع آموزشی این دوره آموزشی بود.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.