به گزارش ایرنا، مجتبی زینی وند روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین افزود: تاسیس یک مدرسه غیردولتی در جوار مدرسه دولتی تراکم دانش آموزان را به نصف کاهش می دهد و این یعنی کیفیت بخشی آموزشی اتقاق افتاده است.
وی اضافه کرد: امروز آموزش، محور توسعه پایدار در تمام کشورها است و نبودن نیروی توانمند علمی و حرفه ای تا حد بسیار زیادی می تواند کشورها را در رسیدن به توسعه در این زمینه به بن بست برساند.
زینی وند با بیان اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند بار دولت را به دوش بکشد و نیازمند حمایت های معنوی و حرفه ای است، اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش استان ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که از منابع ملی و سرمایه ای در جهت پیشرفت آموزش و پرورش استفاده شود.
این مسئول فرهنگی از مدارس غیردولتی به عنوان عینی ترین مصادیق مشارکت مردمی یاد کرد و اظهار داشت: موسسان این مدارس می توانند هم در فضاهای دولتی و هم مسکونی مستقر شوند و نباید نسبت به آنها سخت گیری به عمل آید.
رییس سازمان مدارس غیردولتی، کاربری آموزشی در استان ها را دارای اهمیت بسیار دانست و خاطرنشان کرد: در قزوین این سختگیری وجود دارد در حالی که مدارس غیردولتی به آموزش و پرورش کمک می کنند و جزو مشاغل مزاحم هم محسوب نمی شوند.
وی با تاکید بر اینکه اراضی با کاربری های آموزشی نیازمند به ساماندهی هستند، افزود: اگر زمینی در اختیار مدارس غیردولتی قرار گیرد تا ابد آموزشی خواهد بود و به هیچ عنوان کاربری آنها تغییر نمی یابند.
این مسئول در ادامه، پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای سازماندهی اراضی آموزشی قزوین با احصا و شناسایی آنها به صورت مطلوب را ارائه کرد.
به گفته زینی وند، مدارس غیردولتی با جذب و به کارگیری دانش آموختگان دانشگاهی بزرگترین کارآفرینان برتر نظام آموزشی محسوب شده و می توان با تشکیل کارگروهی در زمینه پرداخت تسهیلات و نحوه استفاده از ظرفیت بانک ها و منابع استانی به پیشبرد فعالیت آنها کمک کرد.
معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید پوشش مدارس غیردولتی را 15 درصد افزایش داد که در این زمینه قزوین از میانگین کشوری عقب است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.