به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور مجتبی زینی وند، رییس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی برگزار شد، افزود: تقاضا برای احداث مدارس غیردولتی در همه شهرهای استان یکسان نبوده و علت آن هم، توسعه نامتوازن این مناطق است.
وی با بیان اینکه در موضوع مکان یابی مدارس غیردولتی اظهار نظر شورای ترافیک هم باید در نظر گرفته شود، ادامه داد: ساخت مدارس غیردولتی در محلات مسکونی، بلامانع است.
به گفته زاهدی، کارگروهی به منظور تامین زمین مورد نیاز مدارس غیردولتی و ساماندهی اماکن آموزشی استان باید تشکیل شود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اظهار داشت: آموزش و پرورش می تواند اماکن در اختیار خود را به گونه ای تعیین تکلیف کرده و یا با اراضی شهرداری تهاتر کند.
استاندار قزوین یادآور شد: در صورتی که متقاضی تاسیس مدرسه غیردولتی دارای زمین بوده و یا ملکی را خریداری کرده، کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری آن را به آموزشی بدهد.
زاهدی خاطرنشان کرد: همچنین درباره اراضی متعلق به اشخاص حقیقی و شهرداری ها پیشنهاد می شود از طریق وزارت آموزش و پرورش در شورایعالی معماری و شهرسازی مطرح و به مالکان آنها اراضی دیگری بدهند تا زمین مورد نظر با کاربری آموزشی به نفع آموزش و پرورش تملک شود.
استان قزوین دارای 206 مدرسه غیردولتی است که 70 درصد آنها استیجاری هستند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.