به گزارش بعدازظهر چهارشنبه ایرنا، در این اطلاعیه که یک رونوشت از آن به ایرنای مرکز قزوین ارسال شده، آمده است:
شهروندان در خصوص داد و ستد از طریق فضاهای مجازی، به خصوص آگهی هایی که مشکوک هستند از پرداخت هرگونه وجه به صورت کارت به کارت خودداری کنند.
از باز کردن هرگونه لینک های مشکوک که به طور معمول تلفیقی از اعداد و حروف هستند، خودداری شود.
هنگام خرید از فروشگاه های آنلاین، از اهراز هویت افراد فروشنده اطمینان حاصل نمایید.
برای واریز پول به حساب اشخاص، نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نیست.
برای جلوگیری از حمله باج افزارها، همیشه آنتی ویروس خود را به روز کرده و از نسخه های پشتیبان اصلی حافظه های ابری (cloud storage) استفاده کنید.
صحت و سقم پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی شرکت ها و موسسات را از طریق سایت معتبر آنها و یا شماره تماس موسسات مورد بررسی قرار داده و جهت واریز وجه هم نیازی به رمز اینترنتی حساب نیست.
افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شما در قرعه کشی، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می کنند که پس از دریافت یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی گردد و یا در صورت ارسال، کالایی که ارزش کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می شود.
جهت ارتباط با شرکت های داخلی و خارجی و مبادلات مالی از طریق ایمیل، به طور حتم ایمیل توسط کاربر وارد شود و از reply خودداری کرده (جهت ارسال فاکتور و دریافت شماره حساب از طریق ایمیل) و صحت شماره حساب اعلامی از طریق تماس تلفنی و فکس نیز بررسی شود.
در برخورد با پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی ها، هیچ گونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی، تارخ انقضا و CVV2 ارسال نگردد.
در تالارهای گفت و گو به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی کاربران، حتی المقدور اقدام به معامله نکنید.
در موارد بسیاری افراد پس از واریز وجه کالایی دریافت نمی کنند و تنها به شماره کارتی که مبلغ مورد نظر را به آن واریز کرده اند، جهت پیگیری و شکایت دلخوش می کنند در صورتی که سودجویان بیشتر از کارت هایی که به نام سایر افراد است، استفاده می کنند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.