به گزارش ایرنا، داود محمدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان قزوین افزود: ترویج روحیه بسیجی برای مقابله با توطئه های دشمنان از جمله جنگ اقتصادی ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و باید بدانیم بدون اتحاد، همدلی، فرماندهی واحد و اقدام بسیجی وار در کارهای خود موفق نخواهیم بود.
این نماینده مجلس ادامه داد: بدون تردید ترویج مبانی ارزشی و الهی به عنوان یک نقطه برجسته و مهم باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد زیرا امروز حتی دنیای غرب نیز به خلاء معنویت به عنوان یک آسیب جدی، نگاه می کند.
محمدی اضافه کرد: دنیای غرب در تحلیل های امروز خود متوجه شده که ارتقای مادی و رشد تکنولوژی های جدید، بشر را به غایت مطلوب نمی رساند و باید نسبت به مسائل معنوی توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین، گفت: برگزاری چنین همایش هایی در شرایط کنونی کشور که اتاق فکر جنگ آمریکا از پنتاگون به خزانه داری منتقل شده و تمامی دشمنان ایران وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی برای آسیب زدن به کشور شده اند، از ارزش بسیار زیادی برخوردار است.
محمدی یادآور شد: امروز بیش از هر زمانی برای مقابله با مخاطرات به اتحاد، انسجام، وحدت و همدلی در سایه ولایت فقیه نیازمندیم و همه می دانیم باید نسبت به روحیه جهادی و تلاش مضاعف اهتمام جدی داشته باشیم تا بخشی از مشکلات پیش رو را حل کنیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند کشور در بخش های مختلف توفیقات متعددی داشته ولی باید بپذیریم از نظر اقتصادی به نقطه مطلوب نرسیده ایم و باید با توسل و تمسک به کلام شهدا و مطالعه وصایای آنها خود را به سلاح ارزشمند ایمان تجهیز کنیم تا در جنگ اقتصادی پیروز شویم.
به گفته محمدی، برگزاری چنین کنگره های ترویج مبانی اندیشه امام راحل، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تفکر جانبازان و خانواده های شهدا بوده که با تمسک به دستاوردهای آن می توان به نقطه مطلوب در بخش های مختلف برسیم.

**کنگره ملی شهدا فرصتی برای برقراری ارتباط نسل جدید با فرهنگ ایثار است
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: همه می دانیم که نسل جدید پیوستگی چندانی با دوران دفاع مقدس ندارد و ارتباط آنها تنها از طریق رسانه ها بوده است.
بهمن طاهرخانی با بیان اینکه هنر ما باید این باشد که بتوانیم یک پیوستگی و ارتباط بین نسل جدید و دوران دفاع مقدس برقرار کنیم، یادآور شد: کنگره ملی شهدا بدون تردید فرصتی برای ایجاد این ارتباط به صورت شایسته و بایسته میان نسل جدید است تا آنها هرچه بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.
طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از راه ها برای دفاع از کیان کشور زنده نگاه داشتن فضای فرهنگ معنوی ایثار و شهادت است که در صورت تسری به سایر مناطق استان نقش مهمی در ایجاد فضای معنوی به همراه خواهد داشت.
کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین آبان ماه سال جاری برگزار می شود.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.