محمد علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش های دریافتی تا قبل از قطع این انشعاب ها، حدود یک هزار انشعاب آب غیرمجاز در سطح روستاهای استان وجود داشته است.
وی اظهار داشت: بخشی از انشعاب های غیرمجاز پس از انجام بررسی های لازم و طی کردن امور اداری به مجاز تبدیل می شوند.
این مسئول همچنین گفت: گروه سیار شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین با هر گونه ایجاد انشعاب غیرمجاز مطابق قانون برخورد می کنند.
علیزاده خاطر نشان کرد: دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و همچنین مردم باید در شناسایی و معرفی مشترکین غیرمجاز همکاری کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین، نبود دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده های انشعابات غیر مجاز در دادسراها را یک معضل در برخورد با متخلفان این حوزه دانست و افزود: باید دادگاه ویژه ای برای این منظور توسط قوه قضاییه در نظر گرفته شود تا پرونده های این چنینی در اسرع وقت و خارج از نوبت بررسی و رسیدگی شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قزوین اضافه کرد: به دلیل نبود این دادگاه تا رسیدن نوبت رسیدگی به پرونده های این چنینی مشکلاتی برای ما ایجاد می شود که قابل جبران نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین در ادامه استفاده از آب برای مصارف غیر آشامیدنی را یکی دیگر از مشکلات اساسی آب و فاضلاب روستایی ذکر کرد و گفت: بیشترین مصرف آب در تابستان در سطح روستاهای استان برای مصارف غیر آشامیدنی بوده که برای حل این معضل باید فرهنگ سازی شود.
علیزاده، سرانه مصرف آب آشامیدنی در روستاهای استان قزوین را 208 لیتر به ازای هر نفر عنوان کرد و افزود: این در حالی است که استاندارد سرانه مصرف باید 120 لیتر در ثانیه باشد.
آب روستاهای استان قزوین از 604 منبع آبی زیر زمینی شامل چاه، چشمه و قنات تامین می شود.
خطوط انتقال آب روستایی استان قزوین دارای یک هزار و 650 کیلومتر طول است.
504 روستا در استان قزوین تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.