محمد صیادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح براساس بند 'د' از ماده 39 قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده و افراد تحت پوشش این نهاد برای یک مرتبه از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری ها و انشعابات خانگی شامل برق، گاز و آب معاف هستند.
این مسئول اظهار داشت: مددجویانی که در سال های گذشته از این حق استفاده کرده اند دیگر قانون حمایتی یاد شده شامل حال آنان نمی شود.
صیادی ادامه داد: مددجویان تحت پوشش می توانند با مراجعه به سازمان های مذکور و دریافت معرفی نامه و ارائه آن به این نهاد، از خدمات حمایتی بهره مند شوند.
معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد قزوین تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و 508 خانوار از عدم پرداخت حق انشعابات استفاده کردند که از این تعداد 987 خانواده تحت حمایت ساکن در مناطق محروم و 521 خانواده نیز تحت پوشش در مناطق شهری بوده اند.
وی ادامه داد: معافیت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد از انشعاب ها شامل 836 مورد گاز، 205 مورد آب، 243 مورد برق، 10 مورد انشعاب فاضلاب، 80 مورد گواهی ساختمانی و 134مورد عوارض شهرداری بوده است.
به گفته این مسئول، هر قدر گستره همکاری با سایر دستگاه های اجرایی توسعه یابد بدون شک شاهد رشد و توسعه مناطق محروم نیز خواهیم بود.
در حال حاضر 21 هزار خانوار (34 هزار و 900 نفر) در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) قرار داشته که یک هزار و 685 نفر آنان ایتام هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.