در این گزارش به نقل از یک کارشناس ارشد نمایش عروسکی آمده است: میزان استقبال از کارهای عروسکی در استان بالا است، البته خلاقیت در تئاتر عروسکی بسیار مهم است، به طوری که یک کارگردان یا عروسک گردان متبحر مانند «زهرا صبری» می تواند فقط با استفاده از یک تکه پارچه و با تکیه بر فضاسازی تاثیرگذار، تماشاگر را برای یک ساعت پای نمایشی مانند «مکبث» نگه دارد.
آذر متفکر با اشاره به ضعف شدید امکانات تئاتر عروسکی در کشور، افزوده است: در حال حاضر نه تنها در قزوین امکاناتی مانند سالن و کارگاه ساخت عروسک نداریم، بلکه در تهران هم تنها تالار فردوسی به همت بهروز غریب پور به مرکز فعالیت های هنرمندان تئاتر عروسکی مبدل شده است که اپراهای مختلف عروسکی را به صحنه می برد.
نماینده اتحادیه نمایشگران عروسکی در استان به نبود عروسک ساز کاربلد تئاتر در استان اشاره کرده و به خبرنگار همشهری گفته است: چند سال پیش عروسک سازی به نام علی اعتصامی فر داشتیم که از عروسک سازها و عروسک گردان های خوب کشور است، اما چون سازمان و متولیان فرهنگی استان از او حمایت نکردند، به پایتخت مهاجرت کرد.
متفکر با ابراز دلسردی از حمایت نشدن هنرمندان تئاتر عروسکی قزوین، افزوده است: طی 4-3 سال اخیر به علت کمبود بودجه اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن هنرهای نمایشی استان، موفق به برپایی کارگاه های تخصصی نشدیم، ولی بنا داریم که در تابستان جاری، چند کارگاه مفید در حوزه نمایش عروسکی برای علاقه مندان برگزار کنیم.
مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان نیز در گفت و گو با همشهری از برپایی بیستمین جشنواره تئاتر استانی در روزهای 15 تا 18 شهریورماه آینده خبر داد و گفت: برای جلوگیری از تداخل این جشنواره با برنامه های هفته قزوین و همچنین در پیش بودن ماه های محرم و صفر جشنواره بیستم تئاتر قزوین را در تاریخ مذکور برگزار می کنیم.
«ناصر ایزدفر» در جواب این سؤال که چرا انجمن نمایش مانند گذشته به گروه های نمایشی یارانه 800 هزار تا یک میلیون تومانی اجرای عمومی پرداخت نمی کند، بیان کرد: به خاطر کمبود بودجه معاونت هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد و به طبع آن انجمن هنرهای نمایشی ایران، تنها سالن و فضای تمرین به صورت رایگان در اختیار گروه های نمایشی قرار می گیرد و گروه ها باید بکوشند از طریق تبلیغات و فروش بلیط برای خود درآمدزایی کنند.
تملک 230 پلاک مسکونی برای ساماندهی امامزاده حسین (ع)، توضیح شهردار قزوین درباره نامه ممنوعیت پوشش لباس آستین کوتاه برای رانندگان، معافیت فرزندان 60خانواذ مددجو از سربازی، ثبت 23میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان و جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد در قزوین از دیگر عنوان های این شماره همشهری است.
روزنامه همشهری قزوین به سردبیری سیده سعیده علوی روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته منتشر می شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.