در این مطلب می خوانیم: متاسفانه بسیاری از کارخانجات استان قزوین در شرایط بسیار بحرانی قرار دارند و اگر بی توجهی برخی مسئولین ذیربط در کشور و یا حتی استان همچنان تداوم داشته باشد باید شاهد تعطیلی و یا ورشکستگی واحدهای صنعتی در نیمه دوم سال باشیم.
در ادامه این مطلب آمده است: یکی از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان دریافت ارز جهت خرید مواد اولیه و حیات خطوط تولیدی است که متاسفانه مشکل ارز به مشکلی همگانی در بین مدیران صنعتی تبدیل شده و اگر حل نشود به چالشی برای اقتصاد کشور تبدیل می‌شود‌.
باید تصریح کرد که عمده تولیدکنندگان استان به واردات مواد اولیه از خارج از کشور نیاز دارند و نبود ثبات در بازار ارز نگرانی‌های بسیاری را برای تولیدکنندگان در کنار از دست رفتن بازارهای داخلی و خارجی به علت افزایش قیمت تمام ‌شده کالا به وجود آورده است‌.
هم اینک تامین ارز با سامانه نیما، قریب به چهار هفته طول می‌کشد که این زمان طولانی برای واردکنندگان استان که اغلب تولید کننده هستند و همین موضوع مشکلاتیی را به وجود آورده، علاوه ‌بر آن صادرکنندگان نیز در این سامنه با مشکل مواجه هستند و با وجود این تفاسیر، نیما سامانه‌ای ناقص است که نیاز به تکمیل و به ‌روزرسانی دارد‌.
مشکلاتی که در بازگرداندن دلارهای صادراتی وجود دارد سبب شده که امر صارات نیز با مشکل مواجه شود ولی کشورهای عراق و افغانستان که الزامی برای بازگشت ارز خارجی به دلیل معاملات با ریال وجود دارد، در تجارت و صادرات شرایط بهتری دارند‌.
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: با این حال صنعت استان قزوین با توجه به مشکلاتی که حال به تصمیمات غلط برخی سیاسیون و یا قضا و قدر! برمی گردد رو به ورشکستگی است و این مهم را می توان با صحبت پای مدیران صنایع که امیدی به فردای تولید خود ندارند را می توان به خوبی درک نمود.
این نشریه در مطلب دیگری با تیتر اونو میگین، اینم بگین به سخنان و افشاگری های عضو شورای اسلامی شهر قزوین علیه شهردار سابق قزوین پرداخته و نوشته است: آقای عبدالرزاقی، وقتی فریادتان در خصوص انتقاد از جذب نیرو توسط مجموعه قبلی شهرداری، گوش فلک را کـر می کند! از جذب نیرو که در 9 ماه اخیر صورت گرفته، با وجود دستور استاندار مبنی بر منع بکارگیری نیرو، هم لطفا سخن بگویید.
خبر قزوین در این شماره اشاره ای هم به پرونده زمین های تعاونی دادگستری در هفت سنگان داشته و از رییس کل دادگستری خواستار تسریع در اعلام نتیجه این پرونده شده است.
انتخاب مجدد داود محمدی به ریاست کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی، لغو قرارداد بیمارستان رحیمیان الوند با تامین اجتماعی و بیمه سلامت به علت بدهی های معوقه، نمره الف معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استاندار قزوین و بازنشستگی اجباری تعدادی از مدیران ارشد استان با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان از دیگر عناوین این شماره خبر قزوین است.
یادداشت مدیر مسئول نیز با تیتر اقتصاد آشفته، مردم ناراضی به مشکلات اقتصادی و وضعیت این روزهای کشور اختصاص یافته است.
هفته نامه خبر قزوین به مدیر مسئولی آزاده رحمانی منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.