محمد علیزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که منابع آبی بیشتر روستاهای استان از چند مجتمع آبرسانی تامین می شود بنابراین با قطع برق آبرسانی به این مناطق نیز دچار چالش می شود.
وی اظهار داشت: در برخی از روستاهای استان همچنین منابع آبی مورد نیاز از چاه هایی تامین می شود که به وسیله برق کار می کنند.
علیزاده خاطر نشان کرد: مصرف بهینه منابع انرژی به ویژه برق در این وضعیت بحرانی می تواند کمک موثری بر رفع مشکلات و معضلات پیش آمده و خدمات رسانی بهتر شرکت آبفای روستایی به روستاییان داشته باشد.
وی تصریح کرد: مهم ترین توصیه شرکت آب و فاضلاب به روستاییان و مصرف کنندگان منابع آبی مدیریت مصرف است چرا که با رعایت الگوی مصرف و کاهش میزان مصرف در فصل گرما می توان از بروز مشکلات کم آبی جلوگیری کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین ادامه داد: رسانه های گروهی در زمینه ترویج الگوی مصرف می توانند کمک بزرگی به این مجموعه و استفاده بهینه مردم از منابع آبی داشته باشند.
علیزاده اضافه کرد: تولید بیش از 400 برنامه مصرف بهینه، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری برنامه اولین واژه آب در مدارس، توزیع اقلام فرهنگی در بین دانش آموزان و تشویق مشترکان کم مصرف از جمله برنامه های انجام شده در این راستا بوده است.
آب روستاهای استان قزوین از 604 منبع آبی زیر زمینی شامل چاه، چشمه و قنات تامین می شود.
خطوط انتقال آب روستایی استان قزوین دارای یک هزار و 650 کیلومتر طول است.
504 روستا در استان قزوین تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.
7390*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.