علیرضا رفیعی پور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گوشت زیاران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار این طرح سایر اقدام ها و تمهیدات بهداشتی مورد نظر علیه این بیماری توسط سازمان دامپزشکی و دیگر دستگاه های ذیربط پیش بینی شده است تا مانند 2 سال گذشته شاهد طغیان آنفلوانزای مرغی در بعضی نقاط کشور نباشیم.
این مسئول گفت: با نظارت ها و کنترل های بهداشتی انجام شده هم اکنون مرغداری های کشور هیچ محدودیتی برای جوجه ریزی ندارند.
وی در خصوص اثرگذاری تحریم ها بر وضعیت واردات و صادرات فرآورده های دامی و گوشتی نیز گفت: پیش بینی های لازم در این رابطه انجام شده تا در صورت وضع تحریم لطمه ای به این حوزه وارد نشود و در این مورد جای نگرانی وجود ندارد.
رفیعی زاده با اشاره به نظارت بسیار دقیق سازمان دامپزشکی بر فرایندهای مربوط به تولید گوشت در کشتارگاه های صنعتی،گفت: در حال حاضر 600 کشتارگاه در کشور به فعالیت می پردازند که از این تعداد 80 مورد صنعتی و سایر در ردیف بهداشتی هستند.
رییس سازمان دامپزشکی 'تامین و تضمین سلامت مردم از مزرعه تا سفره' را شعار سازمان دامپزشکی خواند و گفت: مراقبت ها و نظارت های بهداشتی ما در کشتارگاه ها به سه بخش قبل، حین و پس از کشتار تقسیم می شود.
این مسئول در ادامه به بازدید خود از کشتارگاه زیاران اشاره کرد و گفت: این مجتمع بزرگ دارای نیم قرن سابقه بوده و یکی از سه کشتارگاه صنعتی کشور در قبل از انقلاب بوده است.
رییس سازمان دامپزشکی اظهار داشت: فعالیت این مجتمع بزرگ نشان از استعداد بالای قزوین در زمینه پرورش دام و تولید گوشت را می رساند و ما نیز با تداوم نظارت ها و مراقبت های خود کمک می کنیم تا این واحد همچنان مانند گذشته در خدمت تامین غذای سالم و مطمین برای جامعه باشد.
مجتمع گوشت زیاران با 270 هکتار مساحت واقع در شهرستان آبیک استان قزوین یکی از بزرگترین مجموعه های کشتارگاهی و تولید گوشت قرمز در کشور محسوب می شود.
این مجتمع که پس از سال ها تعطیلی با حمایت های دولت تدبیر و امید 2 سال قبل دوباره راه اندازی شد از امکاناتی چون واحد پرواربندی،سیلو، تهیه خوراک دام، کشتارگاه، سردخانه و واحد بسته بندی گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ برخوردار است و می تواند روزانه بیش از یک هزار و 500 راس دام سبک و 350 دام سنگین کشتار کند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.