به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، اکبر کشت پرور روز چهارشنبه افزود: امسال همچنین کارشناسان این اداره در راستای حفظ مسایل زیست محیطی و سلامت شهروندان از 121 واحد تولیدی مستقر در البرز بازدید و کنترل و پایش شبانه روزی از آنها به عمل آمد.
به گفته این مسئول، واحدهای یاد شده ای که اخطار دریافت کرده اند باید نسبت به رفع آلاینده های خود اقدام کرده و در غیر این صورت به جرم ایجاد آلایندگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضائی معرفی می شوند.
کشت پرور ادامه داد: پس از اخطارهای صادر شده، شرکت ها نسبت به اصلاح آلودگی با نصب فیلتراسیون و تغییر روش اقدام به عمل آورند.
وی، رعایت اصول زیست محیطی در تولید را یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از تخریب منابع ملی و زیست محیطی دانست و اظهار داشت: با فرهنگ سازی در این زمینه می توان در راستای حفظ محیط زیستی سالم گام های موثری برداشت.
رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در پایان افزود: پایش واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در طول سال به طور منظم و برنامه ریزی شده صورت می گیرد و استمرار در بی توجهی به مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.