در این گزارش می خوانیم که وجود بیش از یک هزار و 300 اثر و ابنیه تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و در کنار جاذبه های طبیعی و عنوان داری چهارمین حرم امن اهل بیت(ع) قزوین را در ظاهر استانی با جاذبه های گردشگری فراوان معرفی می کند، ذهنیتی که اگر به آمار اختصاص یافته از حجم گردشگری داخلی کشور نگاه کنیم ذهن شما را نیز مانند نویسنده این گزارش بهم می ریزد.
این مطلب افزوده است: قزوین عنوان دار پایتختی خوشنویسی ایران در زمزه ممتاز ترین استان های با جاذبه های گردشگری می باشد و دارای آرامگاه چهار انبیای الهی و حرم فرزند بلافصل امام هشتم (ع) است و آثار به جا مانده از بیش از نیم قرن از پایتختی ایران بزرگ در جای جای این شهر دیده می شود ولی امروز سهم ناچیزی از گردشگری داخلی دارد و تنها این استان را به عنوان محل گذر به استان های شمالی و یا غربی و شرقی می شناسند و نامش شاید تنها در ترافیک جاده های نوروزی در گزارش شبکه های خبری عرض اندام می کند.
در ادامه این مطلب آمده است: هر چند تلاش های زیادی برای معرفی جاذبه های این استان در سال های اخیر با رونق مسافرت های نوروزی صورت پذیرفته است ولی هنوز با میزان رشد سفرهای نوروزی و تابستانی این استان هنوز هم در زمره 20 استان اول گردشگری کشور نیست.
در بخش بعدی این مطلب آمده است: بی شک جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری زیر ساخت می خواهد، صرف وجود ظرفیت و پتانسیل های تاریخی، فرهنگی و طبیعی حضور گردشگر را نمی تواند فراهم نمی سازد.
در این مطلب کمبود مراکز اقامتی مناسب به عنوان یکی از زیرساخت هایی معرفی شده که از دیرباز به آن توجهی نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این مطلب کمبود منابع دولتی را یکی از موانع رونق گردشگری دانسته و گفته این موضوع نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.
عطش بیخ گوش قزوین عنوان مطلب دیگری از مینودر است که در آن به کمبود شدید آب در استان قزوین پرداخته و نوشته است در حال حاضر قزوین 300 میلیون مترمکعب کسری آب دارد و سالی 90 سانتی متر از سطح آب سفره های زیر زمینی استان کم می شود.
امیر زلالی در ادامه این گزارش نوشته است مطالعات نشان می دهد طی 11 سال اخیر هیچ سال پربارشی در تاریخ هواشناسی کشور رخ نداده است و براساس شاخص‌های خشکسالی میزان بارش از سال 81 تاکنون همواره منفی بوده که این میزان در سال 96 به شدیدترین حالت خود رسیده و این نشان از آن دارد که خشکسالی و بحران کمبود آب در ایران از مرز هشدارها گذشته است.
نشریه مینودر در گزارشی با عنوان بگذارید غذا بخورم به معرفی و شرحی از وضعیت بیماران PKU یا همان فنیل کتونوری پرداخته و از شناسایی 60 بیمار مبتلا در قزوین خبر داده است.
در این مطلب مرضیه اردکانی طی گفت و گو با چند تن از مسئولان مرتبط با این حوزه بر لزوم معرفی هرچه بیشتر این بیماری تاکید کرده است.
سخنان داود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته تامین اجتماعی نیز از دیگر مطالب این نشریه است که در آن محمدی از حذف ده ها قلم دارو به دلیل مشکلات تحریم و ارز از سبد کارگران اظهار نگرانی کرده است.
هفته نامه مینودر به سردبیری عاطفه مشایخ روزهای دوشنبه هر هفته بر روی پیشخوان دکه های مطبوعاتی سطح شهر قزوین قرار می گیرد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.