حکمت الله هاشمی بعدازظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این دوره را افزایش سطح توانمندی های جسمانی و مهارتی امدادگران و نجاتگران برشمرد و افزود: قبول شدگان در آزمون های مهارتی، آمادگی جسمانی و کار با تجهیزات امدادی موفق به ارتقای درجه می شوند.
این مسئول اضافه کرد: یکسان سازی و ایجاد استانداردهای مشخص جهت ارتقای سطح آمادگی جسمانی و مهارتی، سنجش توانمندی جسمانی و مهارتی امدادگران و نجاتگران، انتخاب افراد زبده و چالاک برای کسب درجات بالاتر، تقویت پارامترهای مهارت، سرعت، دقت و قدرت در عوامل امدادی و حفظ آمادگی دائمی اعضای تیم های عملیاتی از جمله دلایل برگزاری این آزمون است.
به گفته هاشمی، آزمون های ارتقای درجه نجاتگری همه ساله یک مرتبه و آزمون های ارتقای درجه امدادگری نیز 2 مرتبه در سال و تحت نظر مربیان و ناظران امداد و نجات برگزار می شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین در ادامه یادآور شد: هر نجاتگر برای ارتقای درجه و حضور در پایگاه های جاده ای جمعیت هلال احمر باید آموزش های عمومی و تخصصی را کسب و پس از آن در آزمون های ورزشی از جمله دراز نشست، بارفیکس، پرش ارتفاع و درجا، دوی 45 متر و آزمون مهارتی در بخش هایی مانند کمک های اولیه، حمل و انتقال مصدوم، برپایی چادرهای امدادی و احیای قلبی و ریوی شرکت کند.
هاشمی بر لزوم برگزاری این آزمون ها تاکید و اظهار داشت: آزمون آمادگی های یاد شده مقابله با سوانح را در بین نجاتگران افزایش می دهد.
نجاتگران جمعیت هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و امدادگران در بخش های اپراتوری فعالیت می کنند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.