به گزارش ایرنا، در حدود یک سالی که از فعالیت شورای پنجم شهر قزوین می گذرد، این شورا همواره هم از سوی مطبوعات، رسانه ها و فضاهای مجازی و هم از سوی مسئولان و برخی دست اندرکاران مورد چالش و انتقاد قرار گرفته است.
البته هرچند این نوع انتقادها از پارلمان محلی در دوره های پیشین نیز رواج داشته اما به نظر می رسد فشار ناشی در این دوره بتواند مدیریت شهری را در ادامه فعالیت های خود قدری با چالش روبرو سازد.
انتصاب ها و به کارگیری نیروهای جدید در شهرداری با سفارش اعضا و یا سفر شهردار و چند تن از اعضای شورای اسلامی به آفریقای جنوبی، آن هم بدون ارائه هیچ گزارشی، در کنار سایر حواشی ها به منظور سنگ اندازی در برابر شورا، مهمترین انتقادهای صورت گرفته در ماه های گذشته بوده که بحث و گفت و گوهای زیادی را نیز در صحن علنی شورا به دنبال داشته است.
در نشست اخیر پارلمان محلی قزوین، انتشار مطلب انتقادی در یکی از مطبوعات واکنش چند تن از اعضای آن را به دنبال داشت.
رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین در این نشست صمن پاسخ به یکی از انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه اعضای شورای پنجم 300 نفر از اقوام و نزدیکان خود را در شهرداری مشغول به کار کرده اند، گفت: رسانه ها اگر به دنبال افشای فساد در شورا و شهرداری هستند به سراغ مسایلی بروند که اسناد و مدارک کافی درباره آن وجود داشته باشد.
مهدی عبالرزاقی افزود: به طور مثال از مرداد تا اول شهریورماه سال گذشته، یعنی در آخرین روزهای مدیریت شهردار سابق حدود 58 نفر جذب شهرداری قزوین شدند.
این عضو شورا خاطرنشان کرد: شهردار سابق میلیاردها تومان بدون مصوبه شورا هزینه کرده در حالی که شهردار حتی برای هزینه کردن یک هزار تومان باید از شورا مصوبه بگیرد.
عبدالرزاقی ادامه داد: شهردار قبلی قزوین در دوره مدیریت خود همچنین 700 هزار دلار را با موضوع اسکان بشر به حساب برخی افراد واریز کرده در حالی که آنان تنها یک جلسه در سازمان ملل حضور داشته و دیگر هیچ دستاوردی هم برای این شهر به همراه نداشته جز یک پوشه پنج صفحه ای در شهرداری.
این عضو شورا یادآور شد: ما با هیچ کسی عقد اخوت نبسته ایم و اگر ذره ای شخصی پایش را کج بگذارد از همین تریبون اعلام خواهیم کرد اما اگر گذشته را نبینیم و نگوییم، عادلانه نخواهد بود.
رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در پاسخ به انتقادات درباره سفر چند تن از اعضای شورای شهر به آفریقای جنوبی، اظهار داشت: این سفر به منظور بهره مندی آن کشور از ایجاد سافاری پارک بود و سه تن از اعضای شورا به قید قرعه و بدون هزینه مدیریت شهر، به آن کشور اعزام شدند.
به گفته وی، طرح سافاری پارک از مصوبات شورای گذشته و با 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی صورت گرفته و نمی توان روند اجرای آن را راکد باقی گذاشت.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین که در دوره گذشته نیز ریاست پارلمان محلی را بر عهده داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخشی از استخدام در شهرداری ها فصلی و موقتی است، افزود: در 6 ماه نخست سال گذشته 48 نفر وارد شهرداری شده و از اول شهریور ماه سال گذشته نیز تاکنون 80 نفر ورودی آن بوده است.
فرج الله فصیحی رامندی، رفت و آمدن به شهرداری ها را مساله ای طبیعی دانست و یادآور شد: استخدامی نامطلوب است که براساس ضابطه و بدون تخصص و شایستگی و نیز توصیه، سفارش و نسبت های فامیلی صورت بگیرد.
رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین همچنین در پاسخ به صحت مطالب مطرح شده مبنی بر واریز 700 هزار دلار به حساب اشخاص مختلف از سوی شهردار سابق، اضافه کرد: درباره این میزان مبلغ هیچ مصوبه ای در شورای چهارم نداشتیم و اگر پرداختی هم صورت گرفته باشد، قانونی نبوده است.
فصیحی رامندی اضافه کرد: در این رابطه در گذشته هم اشاره شده که برای صحت و سقم این ادعا باید مستنداتی هم باشد.
این عضو شورا در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر ارزیابی عملکرد شهردار کنونی قزوین، گفت: اگرچه بیان این موضوع نیازمند گذشت زمان است اما باید اذعان داشت که شهرداری یک نهاد عمومی خدمات رسان بوده تا جایی که برخی از پروژه های آن در گذشته راکد بوده و اکنون نیز راکد است و برخی ها هم در حال اجرای عملیات بوده و هم اکنون نیز ادامه دارد.
خبرنگار ایرنا برای بررسی دقیق تر ادعای واریز 700 هزار دلار به حساب اشخاص مختلف با مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین تماس تلفنی گرفت که وی با تکذیب ضمنی این موضوع و ابراز عدم تمایل به مصاحبه، اظهار داشت: صحت موضوع را تنها از آقای داودی، رئیس شورای کنونی و دیگر عضو شورای دوره چهارم بپرسید.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.