به گزارش ایرنا، منصور جلیلوند روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت،کارآموزی و آموزش های فنی و حرفه ای برگزار شد،افزود: این آموزش ها مربوط به دوره های مهارتی بخش دولتی است که به شکل رایگان به متقاضیان ارایه می شود.
وی اظهار داشت: امسال در خصوص آموزش های مهارتی دولتی یک میلبیون و 890 هزار نفر ساعت تعهد آموزش داریم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین اظهار داشت: طی چهار ماهه امسال همچنین 200 تن در استان در دوره های کارآموزی کار در محیط واقعی کار شرکت کردند تا زمینه اشتغالزایی برای آنها فراهم شود.
این مسئول یادآور شد: تمام آموزش های فنی و حرفه ای براساس استانداردهای ملی و آموزش های مبتنی بر بازار به متقاضیان ارایه می شود.
وی ادامه داد: استانداردهای آموزشی فنی و حرفه ای در 72 کشور مورد استفاده قرار می گیرند و در ایران نیز طبق همان آموزش ها برای برگزاری دوره های فنی و حرفه ای اقدام می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین خاطر نشان کرد: 10 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای در استان وجود دارد که در 250 رشته براساس نیاز بازار برای آموزش کارآموزان اقدام می کنند.
جلیلوند در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: تعهد آموزشی ما در سال گذشته 2 میلیون و 213 هزار و 210 نفر ساعت بود که بیش از آن یعنی 2 میلیون و 765 هزار و 239 نفر ساعت تحقق یافت.
این مسئول اضافه کرد: برای آموزش با دستگاه های مختلف از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان،شرکت نفت و نیروهای مسلح قرار داد بسته ایم و در همین راستا سال گذشته به هزار و 122 نفر از سربازان آموزش داده شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین خاطر نشان کرد: طرح ایجاد شهرک توسعه و شتاب دهنده صنعتی را برای شرکت های مهارت بنیان را در دستور کار داریم و برای توسعه مهارت های کارگاه پناماتیک و رباتیک با دانشگاه آزاد اسلامی وارد مذاکره شده ایم تا شاهد تربیت نخبگان در این زمینه باشیم.
جلیلوند افزود:خوشبختانه استان قزوین در هجدهمین مسابقات ملی مهارت که هفته گذشته با حضور 31 استان در کرج برگزار شد با میانگین 729.18 رتبه اول رنکینگ تیمی کشور را به دست آورد و تیم های اصفهان و مازندران دوم و سوم نیز شدند.
وی اضافه کرد:از همین امروز برای حضور در المپیاد کشوری خود را آماده می کنیم تا در این رقابت ها نیز شاهد درخشش تیم اعزامی استان باشیم.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.