به گزارش ایرنا، بهمن الله مرادی روز شنبه در جلسه شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق قزوین، تاکید کرد: این استان در حوزه انرژی های تجدید پذیر از ظرفیت های فراوانی برخوردار بوده تا جایی که طی ماه های گذشته برق نیروگاه بادی 61 مگاواتی سیاهپوش به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی خاورمیانه، وارد شبکه سراسری شد.
وی در ادامه به کمبود پنج هزار مگاواتی برق نیروگاه های برق آبی کشور و روند خاموشی ها اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه هر قدر مردم شرکت برق را در زمینه رعایت مدیریت مصرف همراهی کردند، ادارات دولتی این مساله را مورد رعایت قرار ندادند.
وی به تصمیم دولت در خصوص کاهش ساعات کار اداری اشاره کرد و گفت: با این کار به میزان 2 هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق کشور، یعنی به اندازه تولید نیروگاه شهید رجایی قزوین، صورت گرفت.
به گفته وی، سهم خاموشی های برق منطقه ای زنجان از 20 تا 320 مگاوات در ساعات پیک مصرف در نظر گرفته شده که به تناسب در هر یک از استان های زنجان و قزوین اعمال می شود.
الله مرادی با بیان اینکه تعرفه های موجود برق نیازمند بازنگری از سوی مجلس هستند، افزود: در حال حاضر تولید هر کیلووات ساعت یک هزار و 200 ریال هزینه می برد در حالی که مشترکان ما برای آن 500 ریال پرداخت می کنند.
وی خطاب به نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی که در این نشست حاضر بودند، گفت: با توجه به اینکه خدمات وزارت نیرو به عنوان یک صنعت محسوب می شود از مجلس تقاضا داریم تا ما را به عنوان یک بنگاه اقتصادی دیده و خدمات و معافیت هایی که در حوزه صنعت دیده می شود، برای این مجموعه هم در نظر بگیرند.
الله مرادی در پایان اضافه کرد: با توجه به راه اندازی پست 63 کیلوولتی سال گذشته در قزوین، امسال نیز پست های 200 کیلوولتی حسین آباد و 400 کیلوولتی دشتابی این استان به بهره برداری خواهد رسید.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.