به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی بعدازظهر شنبه در بازدید از مرکز شماره یک آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین واقع در شهر صنعتی البرز،اظهار داشت: باید مرتبا نیازهای فنی و مهارتی جامعه توسط مسئولان رصد شود و متناسب با آنها دوره های آموزشی، تجهیزات و امکانات مناسب تهیه شوند.
وی ادامه داد: در کشورهای صنعتی و جوامعی که به سمت صنعتی شدن پیش می روند مهارت آموزی حرف اول را می زند که این مهم از سوی دانشگاه ها و سازمان فنی و حرفه ای پیگیری می شود.
استاندار قزوین گفت: افرادی که در مراکز فنی و حرفه ای دوره های مهارت آموزی را سپری می کنند خیلی سریع تر از مراکز دانشگاهی به اشتغال دست می یابند و در واقع رمز موفقیت مراکز فنی و حرفه ای نیز در همین موضوع نهفته است.
استاندار قزوین ادامه داد: متاسفانه بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان کشور به دلیل نداشتن مهارت لازم امکان اشتغال ندارند و باید این مشکل را باید با مهارت آموزی و توسعه آن در میان جوانان رفع کرد.
زاهدی افزود: متاسفانه از لحاظ فرهنگی نیز دیدگاهی وجود دارد که مدرک دانشگاهی ارزش بالاتری از مدرک فنی و حرفه ای دارد و همین موضوع باعث می شود استقبال پررنگی از دوره های مهارتی در جامعه صورت نگیرد.
وی ادامه داد: باید جامعه بپذیرد که حرفه آموزی نقش موثری در رفع مشکل اشتغال جوانان ایفا می کند و باید پذیرفت می توان با تغییر نگرش بسیاری از مشکلات را حل کرد.
استاندار قزوین افزود: سازمان فنی و حرفه ای با محدودیت تجهیزات و امکانات به آموزش جوانان اشتغال دارد درحالی که بسیاری از تجهیزات و امکانات دولتی در دستگاه های دیگر بدون استفاده خاک می خورد بنابراین باید زمینه را برای بهره برداری این نوع نهادهای آموزشی فراهم کرد.
وی افزود: در شرایطی که دولت با کمبود اعتبارات و منابع مالی مواجه است می توانیم با استفاده از بخش خصوصی برای توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در جامعه اقدام کنیم.
زاهدی ادامه داد: برخی از نهادها و موسسه ها در مهارت آموزی که باید طبق قانون توسط سازمان فنی و حرفه ای صورت گیرد دخالت می کنند که باید برای جلوگیری از فعالیت آنها با دستگاه های متولی جلسه تشکیل داد.
در ادامه این بازدید منصور جلیلوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین گزارشی از فعالیت های این دستگاه را ارایه داد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.