به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه قزوین ،آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در ششمین نشست السابقون که با حضور جمعی از پیشکسوتان استان قزوین برگزار شد با تبریک ایام دهه کرامت اظهار کرد: وجود نیروهای همدل و همراه همچون شما برای استان قزوین نعمت بزرگ و ارزشمندی است و نظرات و پیشنهادات شما مورد توجه و پیگیری ما قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مدت‌هاست صحبت‌های رهبری به امیدواری نسبت به آینده ختم می‌شود، افزود: نگاه رهبر معظم انقلاب تاکید بر امیدواری مردم است و این موضوع صرف یک شعار نیست؛ بلکه باید بدانیم که امید به آینده و موفقیت و پیروزی مسلمانان جهان وجود دارد.
امام جمعه قزوین بیان کرد: در یک دوره ای با اعمال خشونت عمال پهلوی بر طلاب در فیضیه، امید ما به نجات از دست طاغوت و پیروزی انقلاب بود، اما امروز این امیدواری، امروز به پیروزی جهانی اسلام است.
ماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همه مکتب‌های دنیا زمانی که از آینده جهان صحبت می‌کنند، نابودی زمین و انسان‌ها و جنگ‌های بزرگ را مطرح می‌کنند، اما نگاه قرآن این است که آینده جهان با موفقیت و پیروزی مستضعفان جهان همراه است
وی با بیان اینکه نباید در موضوع امیددهی زیاده روی کرد،گفت: ما نباید در ورطه افراط و تفریط گرفتار شویم، امیرمومنان(ع) فرموده اند؛ 'خدا از آگاهان پیمان گرفته است در مقابل گرسنگی فقرا و سیری ثروتمندان ساکت ننشینند.' بنابراین ما نباید نسبت به اتفاقات اطراف خود بی تفاوت باشیم.
آیت‌الله عابدینی امربه معرف و نهی از منکر را وظیفه همه مردم دانست و تصریح کرد: نباید زمانی که ما اختلاس، کلاهبرداری، فساد، ظلم و نفاق را مشاهده کردیم، سکوت کنیم یا با اهالی منکر همراه شویم و با اهالی معروف مخالفت کنیم؛ این به معنای امیدواری به برقراری عدالت در آینده نیست بلکه ما در این فضا دچار غفلت شده ایم.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: قرآن کریم و دین از ما خواسته که همه مسائل را در کنار یکدیگر ببینیم و با نگاه امیدوارانه نسبت به آینده از بسیاری از مسائل مهم اطراف خود غافل نشویم.
وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی بوده ایم، بیان کرد: باید اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف برای مردم بیان شود؛ زیرا این موضوع عامل تحکیم پایه‌های حکومت اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی از اشکالات اساسی در کشور ما این است که با حضور هر دولتی اولین اقدامش تخریب دولت قبلی است و محصول این عملکرد منفی شدن نگاه مردم نسبت به دولت‌هاست که زمینه ساز ناامیدی نسبت به نظام می‌شود.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به شعار سال گفت: وظیفه ما حمایت از کالای ایرانی است و باید تا جایی که شرایط همراهی می‌کند، سعی کنیم خود و خانواده‌هایمان از کالای ایرانی استفاده کرده و ترویج آن را فرهنگسازی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در ابتدای انقلاب امام راحل فرمودند من یک تار موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی‌کنم؛ اما امروز چرا برخی دولتمردان ما باید در کاخ زندگی کنند؟ وظیفه ما انتقاد از این شرایط است و نباید در مقابل اشرافی‌گری سکوت کرد.
وی تصریح کرد: وظیفه همه ما بیان حقایق و انتقاد از کج روی‌هایی است که به پای اسلام و انقلاب نوشته می‌شود؛ اگر ما عملکرد خلاف مسئولان را فریاد کنیم مردم نسبت به اجرای عدالت در جامعه اسلامی امیدوار می‌شوند.
6012/6104
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.