عضو هیات موسس انجمن PKU قزوین عصر جمعه در حاشیه این کنسرت به خبرنگار ایرنا گفت: این برنامه در راستای معرفی این بیماری و حمایت از کودکان مبتلا به آن با همکاری یک آموزشگاه موسیقی که در زمینه استعدادسنجی موسیقی فعالیت می کند، برگزار شد.
مهدیه میرناصری افزود: در این برنامه یک سری از کودکان پنج تا 15ساله که برای مسابقات رومانی نیز انتخاب شده اند به اجرای موسیقی پرداختند.
وی اظهار داشت: این برنامه در نوبت دوم نیز از ساعت 20 تا 22 امشب در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) برگزار و عواید فروش آن به نفع کودکان مبتلا به PKU هزینه خواهد شد.
میرناصری اضافه کرد: با توجه به اینکه عدم تمرکز و اختلالات اوتیسم یکی از عوارض این بیماری بوده و موسیقی درمانی امروزه در دنیا برای این بیماران جهت حضور آنها در جامعه پذیرفته شده است انجمن PKU به دنبال آن است زمینه آموزش و اجرای موسیقی را برای این بیماران فراهم کند.
میرناصری همچنین با اشاره به شناسایی 60کودک مبتلا به فنیل کتونوری در قزوین گفت: این کودکان به خاطر وجود مقادیری از پروتئین در شیر مادر از همان ابتدا از خوردن آن منع می شوند و باید از مواد غذایی خاص بدون پروتئین استفاده کنند.
وی اضافه کرد: از چند سال پیش انجمن PKU با کمک های خیران، لبنیات خاص این بیماران را که قیمت بالایی هم دارد و در استان های کردستان و مرکزی تولید می شود، تهیه کرده است.
میرناصری افزود: از سال جاری نیز زمینه تهیه کاکائوی مخصوص بیماران فنیل کتونوری در قزوین فراهم می شود.
بیماری فنیل کتونوری یا PKU یک نقص متابولیکی مادرزادی نادر به شمار می رود که اختلال اصلی در آن تجمع اسید آمینه فنیل آلانین در مایعات بدن و سیستم عصبی است.
این بیماران نمی توانند اسید آمینه ای به نام فنیل آلانین را که عمدتا در پروتئین ها از جمله پروتئین شیر مادر، شیر خشک و شیر گاو وجود دارد را هضم کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.