به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با مسئول و اعضای دفتر شورای نگهبان استان قزوین ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و سالروز تاسیس این شورا، افزود: این شورا متشکل از فقها و حقوقدانانی است که باید به دور از نگاه ‌های خطی، جناحی و سیاسی، نگهبان اصول و مبانی دین، قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه باشد.
وی با بیان اینکه نباید خوش آمدها و بدآمدها از شخص یا قانونی ملاک عملکرد ما قرار بگیرد، اضافه کرد: کسی که برای این نظام مقدس کار می‌کند باید همه سلایق خود را کنار گذاشته و براساس دین، قانون، ولایت و رهبری قدم بردارد و در غیر این صورت حقوقی که دریافت می‌کند، حلال نیست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، تاسیس شورای نگهبان را برگرفته از مبانی دینی دانست و یادآور شد: خداوند فرموده است 'همه کسانی که وارد حوزه حراست از دین می‌شوند در حریم امن من قرار دارند'، لذا حراست اعضای شورای نگهبان که برای رضای خدا، از جان، آبرو و وقت خود می‌گذرند، برعهده خداست.
امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر همه همت ما این باشد که آنچه خدای متعال تکلیف کرده است، بگوییم و نگران هجمه دشمنان داخلی و خارجی نباشیم، خداوند نگهبان ما خواهد بود، همه اعضای شورای نگهبان نیز باید دارای این روحیه باشند.
به گفته وی، اعضای این شورا باید در عملکرد خود امیدوار، پای کار، جدی، با بصیرت و قانونمند باشند و به واسطه ترس و نگرانی از برخی آشوبگری‌ها و قلدری عده ای، حق را کنار نگذارند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: نگاه‌های قبیله ای، قومی و محلی نباید جای خود را به ارزش‌ ها و معیارهای دینی و قانونی بدهد.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.