به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: بیشترین دعاوی حقوقی مطرح شده در سال 96 به ترتیب مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکومیت و هزینه های دادرسی و درخواست صدور اجراییه در مورد آرای هیات های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی بوده است.
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین با بیان این که در موجودی پرونده های مربوط به محاکم خانواده و دادگاه های انقلاب نیز کاهش پرونده داشته ایم،گفت: در همین دوره زمانی موجودی پرونده های محاکم خانواده و دادگاه های انقلاب قزوین نیز به ترتیب 19 و 9 درصد کاهش داشته است.
این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: در دادگاه های کیفری نیز بیشترین اتهامات به ترتیب رانندگی بدون پروانه و توهین و سرقت بوده و در محاکم انقلاب نیز در همین بازه زمانی نگهداری مواد مخدر و روان گردان، استعمال و حمل مواد مخدر بیشترین فراوانی را داشته است.
رییس دادگستری شهرستان قزوین اظهار داشت: سال گذشته با ستاد دیه برای پرداخت تسهیلات به مرتکبان جرائم غیر عمد مانند تصادفات رانندگی هماهنگی هایی صورت گرفت و در نتیجه 6 درصد از پرونده های تصادفات در دادگستری شهرستان قزوین کاهش یافت.
حجت الاسلام کثیرلو خاطر نشان کرد: آرای صادره در دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با پنج درصد افزایش با کیفیت مطلوب و با رعایت موازین شرعی و قانونی صادر شده که در همین راستا برگزاری نشست های قضایی و جلسات آموزشی خالی از فایده نبوده است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.