بهاره رحمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به منظور توانمندسازی و بهبود زندگی افراد کم درآمد، کاهش نسبی فقر و توسعه عدالت اجتماعی در مناطق روستایی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح گروه های روستایی تشکیل و با جمع آوری پس انداز و راه اندازی صندوق مالی در بانک، حساب مخصوصی برای آنها باز می شود.
رحمانی ادامه داد: در پایان این فرایند نیز بانک گروه را بر اساس سرمایه اجتماعی ارتقا داده و با ارزیابی و اعتبار سنجی آنها بدون سپرده وثیقه و ضامن به آن تسهیلات پرداخت می کند و گروه بر پایه طرح های کسب و کار تایید شده آن را به مصرف می رساند.
وی یادآور شد: طرح خدمات مالی خرد اولین بار در سال91در استان های ایلام و کردستان اجرا شد.
رحمانی در ادامه با اشاره به راه اندازی اورژانس اجتماعی در تمام شهرهای بالای 50 هزار جمعیت استان، گفت: در یک سال گذشته حدود2هزار و 700تماس با شماره123 اورژانس گرفته شده که رشد100درصدی تماس ها نسبت به سال قبل از آن را نشان می دهد.
وی افزود: یک هزار و 199مورد از تماس های انجام شده منجر به حضور و بازدید کارشناسان بهزیستی شده و بدنبال آن پیگیری متناسب با موضوع، اعم از مشاوره و یا حمایت های دیگر و حتی سلب حضانت فرزند از خانواده انجام شده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.