به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در جلسه شورای روابط خارجی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه شورای عالی ایرنیان به طور تقریبی برای ایرانی های خارج از کشور جا افتاده از این رو باید این فضا را برای قزوینیان خارج از کشور بیش از پیش فراهم کنیم.
به گفته وی، اطلاعات کامل و جامعی از قزوینی های خارج از کشور باید داشته باشیم تا بتوانیم در بخش های مختلف سرمایه گذاری ، حل مشکلات استان و ارتقای مراکز دانشگاهی از آنان استفاده کنیم.
استاندار قزوین ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون در چارت وزارت امور خارجه ایران، شورای ایرانیان خارج از کشور وجود دارد که باید با استفاده از این فرصت زمینه بهره برداری از قزوینی های مقیم خارج را بیشتر فراهم کرد.
زاهدی اظهار داشت: با تشکیل شورای روابط خارجی، ضمن تقویت هویت بین المللی استان می توان به تجارت و بازرگانی خارجی نیز رونق بیشتری بخشید.
وی، وجود شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور را فرصت مغتنمی برای معرفی و شناسایی ایرانیان، به خصوص قزوینی های مقیم خارج از کشور دانست و افزود: شورای روابط خارجی استان نیز با هدف ساماندهی رفت و آمدها و ارتباط های خارجی قزوین در راستای تامین منافع استان تشکیل شده است.
استاندار قزوین یادآور شد: حضور خارجیان در ایران و قزوین به طور حتم باید با هماهنگی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان باشد تا بتوانیم نظارت های کاملی را بر ورود و خروج آنها اعمال کنیم.
هم اکنون ٦ هزار قزوینی خارج از کشور زندگی می کنند که ظرفیت سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریالی در استان را دارند.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.