به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته قزوین، افزود: در عصر ما نیز امام خمینی (ره) با تعامل و گفت و گو، تذکرات سازنده ایی به سران شوروی سابق یادآور شدند که متاسفانه طبق اعترافات خودشان دیر متوجه عمق نامه ایشان به گورباچف گشته تا جایی که اراضی و سیاست آن کشور دستخوش تحولات بزرگی قرار گرفت.
وی به نامه مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به جوانان غربی اشاره کرد و ادامه داد: نامه ایشان مانند راه روشنی برای تمام جوانان دنیا بود تا جایی که همه می توانند از آن استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت امام جمعه الوند، اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین طهماسبی از شخصیت های برجسته و دلسوز نظام اسلامی، شخصیتی برجسته و رزمنده دوران دفاع مقدس بودند و عمر خود را نیز در سنگر نماز جمعه گذراندند.
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به میلاد حضرت معصومه (س)، گفت: این مناسبت که از آن به روز دختر نیز نامگذاری شده، از تمامی دختران عفیف ایران اسلامی برای حفظ حجاب و کرامت باید تقدیر به عمل آید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین، وجود این بانوی با کرامت در ایران اسلامی را مایه خیر و برکت دانست و گفت: آشنایی مردم ما با مکتب اهل بیت از گذشته های بسیار دور مایه مباهات بوده تا جایی که امروز شهر قم به پایگاه اصلی ترویج سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سراسر جهان تبدیل کرده است.
وی در ادامه، حج را بیانگر عظمت اسلام به تمام جهانیان دانست و با اشاره به هفته حج، افزود: از همه مسئولان انتظار داریم تا با نهایت توان خود در برگزاری برنامه های این هفته همت گمارند.
امام جمعه قزوین به روز بهزیستی و تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و یادآور شد: هیچ زبانی نمی تواند خدمات تلاشگران این عرصه را بیان کند زیرا میزان خدمت رسانی آنان به معلولان از حساب ها خارج بوده و امیدواریم با کمک مسئولان و مردم در جهت بهبود معیشت افراد تحت پوشش این نهاد، در آینده شاهد اوضاع بهتری از زندگی این قشر باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه نیز اظهار داشت: ایران اسلامی به برکت وجود چنین اماکن مقدسی از وجود هر دشمنی تا امروز مصون مانده و از این رو وظیفه همه ما این است تا از وجود معنوی این بزرگان بیش از پیش با تبدیل کردن امامزادگان به دانشگاه های فرهنگی، استفاده کنیم.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.