در این گزارش که به قلم آرزو یارکه سلخوری نوشته شده، آشفته بازار مشاوران املاک و فعالیت آنان را با فاصله های نزدیک به هم و بیش از نیاز بافت و تراکم جمعیت در یک منطقه و نبود حتی یک مشاور املاک در منطقه دیگر، پرداخته است.
پایش، این وضعیت را در گفت و گو با رئیس اتحادیه املاک مورد بررسی قرار داده و عبدی با اشاره به فعالیت یک هزار و 100 مشاور املاک در شهرستان قزوین و بخش های مرکزی آن گفته است: قبلا حدود صنفی داشتیم و یک واحد با واحد دیگر باید متراژ مشخصی داشت اما طی قانونی که از سال 88 به ما ابلاغ شده است محدودیت فاصله مکانی را باید حذف کنیم و به هرکسی که آمد و شرایط لازم که همان سوء پیشینه و تاییدیه سلامت است را داشت باید مجوز بدهیم وگرنه می تواند شکایت کند.
این نشریه در ستون پایش در شهر نیز به 2 موضوع شهری پرداخته که اولی مربوط به خیابان صنایع دستی و ناامنی ناشی از سرعت خودروهای عبوری است به گونه ای که عریض بودن خیابان و نبودن موانع موجب شده برخی رانندگان بدون توجه به مسکونی بودن خیابان و ایجاد ناامنی برای ساکنان، آن را با پیست ماشین سواری اشتباه بگیرند.
موضوع دیگری که این ستون به آن پرداخته، ممنوعیت نمای رومی و نبود جایگزین های لازم برای آن است پایش در این بخش نوشته است با وجود ممنوعیت این نما، نه الگوهای جدیدی معرفی و جایگزین شده و نه کار شاخص و ابتکاری از طراحان و مهندسان معماری صورت گرفته است.
گفت و گوی پایش با دادستان قزوین با تیتر پیگیری مشکلات بخش صنعت در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، پرداخت 50درصد هزینه های تراموا توسط دولت، امحای هفت تن کالای قاچاق در قزوین، احداث جاده دسترسی مهرگان به قزوین و عوارض جدی داروهای چاقی و لاغری از دیگر عناوین این شماره نشریه پایش است.
نشریه پایش 2 هفته نامه اجتماعی، اقتصادی در قزوین است که به مدیرمسئولی فهیمه زارع دار منتشر می شود.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.