به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از بانوان مسئول در استان و فعالان عفاف و حجاب قزوین افزود: عفاف و حجاب با اجبار انجام شدنی نیست بلکه در این حوزه باید با گفت و گو و رابطه عاطفی ورود پیدا کرد البته باید توجه داشت این نگاه کریمانه به هنجارشکنان در این حوزه مربوط نمی شود.
وی با بیان اینکه دشمن می خواهد تا ما از عفاف و حجاب برخوردار نباشیم، اظهار داشت: دین اسلام از محاسن زیادی برخوردار است اما باید از خود بپرسیم چرا دشمنان اسلام که همیشه به منافع اقتصادی و اجتماعی ما طمع دارند، به حوزه حجاب و عفاف نگاه ویژه ای دارند و آن را هدف توطئه‌های خود قرار داده اند؟
امام جمعه قزوین افزود: استکبار بدنبالریشه کن کردن حجاب در بین کشورهای اسلامی است و باید علت این موضوع را جست وجو کنیم.
آیت الله عابدینی ادامه داد: دشمنان اسلام حجاب را پرچم استقلال ملت‌ها و نماد استقامت و پایداری آنها به حساب می‌آوردند و بهترین مسیر نفوذ به ملت‌ها را همین حوزه می دانند بنابراین از بین بردن حجاب تنها کنار گذاشتن یک پوشش ساده نیست بلکه از بین بردن تمام ارکان استقلال یک کشور است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین همچنین به اهمیت عفاف اشاره کرد و گفت: اگر عفاف در حوزه حجاب وجود نداشته باشد، نمی‌توان این حجاب را دارای انگیزه‌های انسانی و کرامت و معنویت دانست.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: پشت صحنه عفاف کرامت انسانی است و باید توجه داشت که فرد بدون کرامت، گستاخ و هنجارشکن است.
امام جمعه قزوین، عفاف را یکی از شاخه‌های کرامت دانست و گفت: آدمی برای حفظ عفاف، باید پوشش داشته باشد و اگر ما این چرخه مهندسی را مدنظر قرار ندهیم دچار پراکنده کاری و موازی کاری خواهیم داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: عفاف و حجاب تنها چادر و پوشش نیست، بلکه گوش، چشم، زبان و شکم ما باید دارای عفت باشد چرا که عفاف پشت صحنه حجاب و پوشش است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه عرصه حجاب و عفاف فقط پوشش ظاهری نیست، گفت: کرامت انسان‌ها از طریق عفاف و حجاب بیدار می‌شود و ما باید کرامت انسان‌ها را به آنها گوشزد کنیم.
آیت الله عابدینی با بیان اینکه در کشور ما کم حجابی و بی حجابی را با تحقیر شروع کردند و امثال رضاخان در مقابل غربی‌ها و اروپایی‌ها دچار خودباختگی شدند و برتری‌های مسلمانان را ندیدند و مردم خود را تحقیر کردند،افزود: اگر انسان‌ها از جایگاه معنوی خود را آگاه شوند خودشان به حجاب تمایل پیدا خواهند کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.