عبدالمحمد زاهدی ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به کرمانشاه جهت افتتاح 535واحد مسکونی ساخته شده از سوی بنیاد مسکن قزوین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قزوین به عنوان یکی از استان های معین بازسازی در گیلانغرب، کار احداث سه هزار و 300 واحد مسکونی را بلافاصله پی از زلزله آغاز کرد.
به گفته وی، مردم قزوین پس از زلزله کرمانشاه 140 میلیارد ریال کمک نقدی به حادثه دیدگان این واقعه کردند.
وی ادامه داد: حجم گسترده عملیات آواربرداری، تسطیح و ساخت بناهای آسیب دیده در 209 روستا و 2 شهرستان گیلانغرب به همراه تامین مصالح مورد نیاز و تعیین پیمانکاران شاخص از سوی بنیاد مسکن قزوین کاری عظیمی بود.
زاهدی در ادامه یادآور شد: در بازدید از مناطق زلزله زده و گفت و گو با حادثه دیدگان، افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساختمانی موجب نگرانی آنان، به خصوص پیمانکاران را فرآهم آورده بود که امیدواریم در این رابطه از سوی مرکز تصمیمات لازمی برای سرعت بخشیدن به کارها، صورت پذیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته از سوی کارشناسان بنیاد مسکن قزوین، تعهدات ما در قبال کارهای انجام شده مطابق برنامه ها پیش رفته و امیدواریم با حجم کارهای پیش رو بتوانیم تا پایان سال به تمامی تعهدات خود عمل کنیم.
استاندار قزوین به منظور افتتاح، بازدید از روند بازسازی ها و پیشرفت فیزیکی واحدهای آسیب دیده چهارشنبه به همراه هیاتی از جمله معاون امور هماهنگی عمرانی و مدیریت بحران استان به گیلانغرب سفر کرده است.
زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 21 و 46 دقیقه شامگاه 21 آبان ماه سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه را به لرزه درآورد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.