به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در جلسه بررسی امکان مشارکت سرمایه گذاری در استان، یادآور شد: سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته 60 واحد تولیدی غیر فعال به گردونه تولید بازگشتند و امسال نیز پیش بینی ما در این زمینه برای 100 واحد تولیدی نیمه فعال است.
وی با اشاره به اینکه امروز برای بازگشت و تبدیل شدن به قطب اقتصادی بیش از هر چیز دیگری نیازمند سرمایه گذاری در استان هستیم، افزود: با توجه به محدودیت های منابع آبی منطقه، اولویت ما احیای واحدهای تولیدی با مصرف آب کم هستند.
به گفته وی، تمامی واحدهای تولیدی با به روز رسانی صنایع خود به عنوان بازویی قدرتمند در عبور از بحران های ایجاد شده، می باشند.
حبیبی با اشاره به حساسیت ستاد سرمایه گذاری استان در موارد مختلف، اضافه کرد: توجه به اراضی کشاورزی و حفظ محیط زیست از اصلی ترین موارد ایجاد صنایع و سرمایه گذاری در بخش صنعت به شمار می روند و در صورت رعایت نشدن هر یک از آنها امکان سرمایه گذاری داده نخواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد علاقه مند به سرمایه گذاری در استان قزوین هستند اما به دلیل آلودگی های زیست محیطی و مصرف بالای آب، از سرمایه گذاری های آنان جلوگیری به عمل آمده است.
در ادامه این نشست مشکلات شرکت کیان ماشین برنا و احیای واحد تولیدی کاغذ الموت مورد برسی قرار گرفت.
واحد یاد شده در صنایع تولید کاغذ، بسته بندی و کارتن فعالیت داشته و زمینه ایجاد 650 فرصت شغلی در شهرستان آبیک را نیز دارد.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.