مجید مومنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیت های بومی منطقه و توجه به مشاغل خرد باعث کاهش فشارهای اقتصادی بر خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد می شود.
وی ادامه داد: بدون شک پرداخت تسهیلات خرد علاوه بر فراهم آوردن زمینه اشتغال، باعث ایجاد روحیه امید و خود باوری در بین مددجویان نیز می شود.
مومنی در ادامه، اشتغالزایی برای مددجویان روستایی را با تکیه بر ظرفیت های بومی مهم برشمرد و اظهار داشت: اشتغالزایی برای این قشر در مناطق روستایی مانند الموت که دارای ظرفیت های مختلفی است در نهایت منجر به پایداری و درآمدهای مناسب خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قزوین با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف سایر مناطق روستایی استان، گفت: برخی مناطق زیبا و تاریخی با زمینه زیست محیطی می تواند ضمن توسعه و گسترش صنعت گردشگری، درآمدزایی مناسبی را برای روستاییان منطقه نیز فرآهم آورد.
به گفته مومنی، علاوه بر موارد یاد شده، بسیاری از مناطق استان دارای بستری مناسب برای رشد گیاهان دارویی نیز هستند.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از توانمندی بخشداری و دهیاری ها برای محرومیت زدایی، گفت: کمیته امداد آمادگی لازم را در جهت ایجاد راه و احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی به منظور عرضه محصولات و تولیدات مددجویان و همچنین ارایه خدمات مختلف به مردم را دارد.
در حال حاضر حدود 21 هزار خانوار (34 هزار و 900 مددجو) در استان قزوین تحت حمایت این نهاد قرار دارند که یک هزار و 685 آنان ایتام بوده که 20 هزار و 543 حامی، حمایت مادی و معنوی آنان را بر عهده دارند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.