به گزارش ایرنا، محمود محمودی روز سه شنبه در نشست کمیته راهبردی خرید حمایتی شیر خام افزود: خرید شیر در استان باید تنها از دامداران انجام شود.
وی با بیان اینکه پرداخت بهای محصول به دامداران پس از ثبت اطلاعات خرید، فروش و موجودی در سامانه انجام می شود،گفت: خرید شیر خام براساس سهمیه تعیین شده و ابلاغی به استان انجام خواهد شد.
رییس سازمان تعاون روستایی استان قزوین همچنین با بیان اینکه شیرهای خریداری شده نیز باید تولید روز باشند، به شرایط بهداشتی این محصول هنگام خرید اشاره کرد و گفت: بار میکروبی محصول باید کمتر از یک میلیون، مقدار چربی 3.2، میزان پروتئین بالاتر از 2.8، ماده خشک بالاتر از هشت، مقدار آب کمتر از یک درصد باشد.
وی یادآور شد: مبنای قیمت خرید شیر خام از دامداران علی الحساب هر کیلو 14هزار و 400 ریال است که البته براساس ویژگی های کیفیت تغییر خواهد کرد.
محمودی گفت: به منظور تحویل و تبدیل شیر خام به محصولاتی چون شیر خشک و خامه، اتحادیه دامداران باید با کارخانجات و شرکت های دارای پروانه بهداشتی که مجوز صادارت محصول شیر خشک را دارند، قرارداد منعقد کند.
استان قزوین رتبه نخست در میانگین تولید شیر روزانه به ازای هر راس دام را داراست و در مجموع تولید این محصول نیز رتبه نهم را دارد.
سالانه 276 هزار تن شیر در استان قزوین تولید می شود.
استان قزوین دارای 217واحد گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت 20هزار و 647راس و 98 واحد گاوداری شیری سنتی با ظرفیت 2 هزار و 488 راس است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.