به گزارش ایرنا ، آیت اله عبدالکریم عابدینی روز دوشنبه در همایش حجاج قزوین افزود: با وجود تمامی نالایقی های آل سعود، حضور باشکوه در حج تمتع از جمله وظایف ما مسلمانان است .
وی اظهار کرد :حج جلوه‌ای از وحدت و اقتدار امت اسلامی را به نمایش می‌گذارد و بر همین اساس نباید به این اجتماع توحیدی به صورت سطحی نگاه کرد.
به گفته وی حج تمتع سفری روحانی، معنوی، سیاسی، اجتماعی، عبادی و کسب تقوا و ذکر است که ما در پایان این سفر باید دچار تغییرات معنوی شویم و به درجات معرفت خود بیفزاییم.
آیت اله عابدینی اضافه کرد:متاسفانه در این سال‌ها شاهد هستیم که مدیریت حج در مکه و مدینه در دست انسان‌های نالایق قرار گرفته و امیدواریم بزودی با معجزه الهی این حکومت ظالم سرنگون شود.
وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در دوران ستمشاهی و تغییر رژیم بعثی در عراق، چشم انداز آینده ما و امیدواری نسبت به سرنگونی ظلم در جهان را افزایش داده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: با سقوط رژیم نالایق آل سعود و برپایی حکومت اسلامی بر مبنای دین در محیط ارزشمند مکه و مدینه و نابودی رژیم صهیونیستی، همه کشورهای جهان روی امنیت و آرامش را خواهند دید.
آیت اله عابدینی افزود: حتی اگر در این سال‌ها شایستگی و لیاقت میزبانی از سوی حکومت سعودی را نمی‌بینیم، اما اصرار به حضور در مراسم بزرگ حج باشکوه تمتع را داریم و حتما باید این مراسم با عظمت برگزار شود.
وی تصریح کرد:ما با حضور در حج الهی با خدای متعال و اهل بیت (ع) تجدید پیمان می‌کنیم که هر کجا انسانی نیازمند است به یاری او می‌شتابیم و امروز اگر مردم یمن، غزه، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و آفریقا به کمک نیاز دارند از آنها حمایت می‌کنیم.
امام جمعه قزوین گفت :در حدیث مشهوری در اصول کافی از امام باقر (ع) نقل شده است اسلام بر پنج پایه و ستون نماز، روزه، حج، زکات و ولایت استوار شده است که ولایت از همه مهمتر است و باید توجه ویژه به آن داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) در آخرین وصیت خود درباره خانه خدا فرمودند سفارش اکید می‌کنم شما را نسبت به خانه خدا، مبادا عهد و پیمان خود را با خدای متعال فراموش کنید، نباید خانه خدا خالی بماند زیرا در این صورت از نگاه لطف خداوند محروم می‌مانید.
وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع ) گفت :امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند تا زمانی که کعبه برپاست دین پابرجا خواهد بود، خدای متعال برای سه چیز خیلی حرمت قائل است، قرآن به عنوان کتاب الهی، خانه کعبه به عنوان قبله مسلمانان و خاندان عصمت و طهارت؛ یعنی کعبه نماد دین و پرچم برافراشته شده دین، نبوت و امامت محسوب می‌شود.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.