به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو روز یکشنبه افزود: فرا نگرفتن مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج را باید یکی از مهم ترین عوامل طلاق دانست که در این خصوص لازم است نهادهای فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای با برنامه ریزی نسبت به آموزش زوج ها اقدام کنند.
رییس دادگستری شهرستان قزوین افزود: با توجه به اقدامات انجام شده، کاهش طلاق در روستاها بیشتر و قابل توجه بوده است.
حجت الاسلام کثیرلو خاطرنشان کرد: میزان ازدواج در شهرها اندکی کاهش داشته است اما این موضوع در روستاها حدود چهار درصد افزایش را نشان می دهد.
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین عوامل متعددی را در کاهش طلاق موثر دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای زوج ها در آستانه ازدواج ، حضور قضات مشاور زن در محل محاکم خانواده، ارجاع متقاضیان طلاق به مراکز مشاوره خانواده و استقرار واحدهای صلح و سازش شوراهای حل اختلاف و تیم کاهش طلاق اداره بهزیستی درمحل دادگاه های خانواده قزوین از علل عمده کاهش طلاق در قزوین است.
حجت الاسلام کثیرلو تصریح کرد: در حال حاضر مهریه بالا یکی از عوامل اصلی شکل گیری معضل طلاق در بین زوجهای جوان شده است که باید خانواده ها بدانند که مهریه و سکه بالا تضمین درست و قابل اعتمادی برای تحکیم خانواده و شروع زندگی مشترک نیست.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.