در این مطلب حدیث حیدری خبرنگار فروردین امروز به سراغ چند تن از اصناف و بازاری های استان رفته و با آنها گفت و گو کرده و برآیند این گفت و گو ها آن است که احتکار کالا مهم ترین عامل گرانی های اخیر است.
حبیب اله صادقی پور رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان قزوین در این باره به فروردین امروز گفته است: طی این مدت در بازار میوه افزایش قیمت داشتیم اما این موضوع اصلا به خاطر قیمت دلار نیست، بلکه به خاطر سرمازدگی و از بین رفتن محصولات باغی است مثلا موز که میوه وارداتی است قیمت آن در چند روز اخیر 2 هزارتومان ارزان تر و زیر قیمت میوه های ایرانی بوده است.
مهدی اسلامی، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز معتقد است که عامل اصلی این گرانی‌ها در بازار خودرو شرکت های خودروسازی هستند که با بالا بردن قیمت ها در سایت خود باعث سوءاستفاده افراد سودجو شدند.
او به فروردین امروز می‌گوید: مقصر اصلی بعد از خودروسازان، احتکارکنندگانی هستند که ماشین می‌خرند و انبار می‌کنند، هستند و این اشخاصی باید شناسایی شوند.
وی گفته است: وقتی شماره گذاری خودروها مشخص است باید بررسی کنند و ببینند خودروهایی که طی سه ماه اخیر ترخیص شده به دست چه کسانی رسیده و کجا رفته است؟
هاشمیان، رییس اتحادیه خوار و بار هم به فروردین امروز می گوید که قیمت خوار و بار تقریبا تغییری نکرده مثلا حبوبات که فصل آن است و چای و خرما هیچ تغیری نداشته‌ اند اما برخی اقلام مثل ادویه که با ارز وارد می شود افزایش داشته ولی محصولات داخلی با همان قیمت قبل عرضه می‌شوند و باید همین طور باشد و قیمت قند و شکر هم نباید افزایش داشته‌باشد و اگر جایی افزایش پیدا کرده واقعی نیست چون قبلا هم وارد شده و با همان قیمت ارز قبلی صورت گرفته ولی برخی تجار احتکار می‌کنند و باعث افزایش قیمت می شوند.
فروردین امروز در این شماره خود همچنین در مطلبی با تیتر 'اصلاح اصلاحات' در گفت و گو با حجت الاسلام سید ناصر قوامی رییس شورای اصلاح طلبان استان و یوسف کرمی دبیر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی استان قزوین آخرین وضعیت اصلاحات را بررسی کرده است.
بهره هوشی پایین قزوین را تهدید می کند؟ عنوان مطلب دیگری از فروردین امروز است که در آن از معضل سوء تغذیه مادران باردار در حاشیه شهر قزوین گزارش داده است که نوزادان آنها به لحاظ نداشتن تغذیه مناسب در حین تکامل به لحاظ ضریب هوشی و جسمی دچار مشکلاتی هستند.
فروردین امروز در مطلب دیگری با تیتر جایی برای هیجان ها موضوع شادی بین مردم ایران را مورد بررسی قرار داده و متین نوروزی خبرنگار این نشریه نوشته است کارشناسان معتقدند وجود شادی‌های خیابانی مرهمی است هرچند کوتاه مدت که مردم بر روی دردهای روح و روانشان می‌گذارند و پس بهتر است دولت، مکان‌ها و تمهیداتی را بدین منظور ایجاد کند تا علاوه بر شادی و تخلیه هیجان باعث مزاحمت برای دیگر اقشار جامعه نشود.
در این مطلب به نقل از کریم تفضلی پژوهشگر اجتماعی آمده است با یک نگاه به آمار جهانی می‌توان اذعان کرد ایران در بین کشورهای شاد دنیا جزو رتبه‌های پایین است ودرصد شادی مردم حتی از کشورهایی مثل افغانستان و سومالی هم کمتر است و این برای کشوری که بیشتر از نصف جمعیت آن را جوانان تشکیل می‌دهند، نگران کننده‌ است.
هفته نامه فروردین امروز نشریه ای با مشی اصلاح طلبی است که به مدیر مسئولی امیر رجبی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.