به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: باید فهرست کاملی از روستاهای فاقد پوشش اینترنت و تلفن تهیه شود تا با تشکیل جلسه ای برای رفع مشکل آنها در کوتاه مدت اقدام شود.
استاندار قزوین گفت: هرچقدر پوشش اینترنتی و موبایلی قویتری داشته باشیم در توسعه استان گام های بلندتری برداشته خواهد شد.
وی ادامه داد: باید د رخصوص توسعه روستایی به صورت اصولی تر وارد عمل شویم و به شکل جدی بررسی کنیم که آیا اقدامات صورت گرفته در این زمینه موفق بوده است یا خیر؟
استاندار قزوین افزود: برنامه ششم توسعه تکلیف مسئولان را برای ایجاد زیرساخت های لازم توسعه دولت الکترونیک مشخص کرده است و علاوه بر این نمی توان از مسیر توسعه و تکنولوژی های روز جهانی خود را دور نگاه داشت.
زاهدی ادامه داد: باید زیرساختهای ارتباط اینترنتی را علیرغم هزینه های آن در استان فراهم کنیم چون با فراهم آمدن آنها جامعه راه خود را برای بهره برداری بهینه از تکنولوژی های ایجاد شده پیدا می کند.
این مسئول گفت: نمی توان جلوی فناوری های نوین و توسعه آنها را گرفت به گونه ای که برخی از فناوری های جدید مانند تاکسی اینترنتی و اسنپ مخالفت می کردند ولی فعالیت آنها ادامه یافت.
وی با تاکید بر استفاده از مزیت فروش اینترنتی، گفت: می توان از فروش اینترنتی به خصوص برای واحدهای تولیدی روستایی که با تولید آشنا هستند ولی در بازاریابی مشکل دارند استفاده کرد.
زاهدی همچنین گفت: با استفاده از اینترنت و تبلیغات در فضای مجازی باید سیستمی پیاده کرد که کالاهای واحدهای روستایی به بازار عرضه شود و مشکل روستاها در ارائه محصولات تولیدی مترفع شود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متفاوت و مختلفی برای توسعه روستایی با هزینه های زیادی به ویژه در بخش زیرساختی انجام شده است ولی خیلی از جامعه روستایی طی سالهای متمادی از این امکانات و اقدامات محروم بوده است.
زاهدی همچنین گفت: از ابتدای انقلاب تعدادی از روستاهای کشور به شهر تبدیل شده اند و متاسفانه امروزه بسیاری از روستاها برای تبدیل شدن به شهر با زندگی روستایی از هم سبقت می گیرند.
زاهدی ادامه داد: در حال حاضر به ایجاد مرکزی برای هماهنگی خدمات رسانی در روستاها نیاز نیست ولی دفتر روستایی می تواند به عنوان متولی و مسئول هماهنگی خدمات رسانی به روستاها توسط دستگاه های اجرایی اقدام کند.
وی با اشاره به طرح های اشتغال روستایی گفت: باید پرونده های دریافت تسهیلات ابتدا در دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گیرد تا کارگروه تخصصی بانک ها با سرعت و شتاب بیشتری برای پرداخت تسهیلات دراین خصوص اقدام کنند.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.