به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: سیاست های کلان دولت توجه به توسعه روستاها است که در این زمینه طی سال های اخیر با اختصاص ارزش افزوده تحول در حوزه عمرانی روستاها را شاهد بوده ایم با این حال روستاییان برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز از مسئولان مطالبه دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به این سیاست دولت حداکثر سقف ارزش افزوده که 30 درصد بود را به روستاهای استان قزوین اختصاص دادیم.
این مسئول ادامه داد: با فعالیت های صورت گرفته امروز شاهدیم که در یک بخش هیچ کوچه خاکی وجود ندارد که این موضوع نهضت های آسفالت و فعالیت های عمرانی شکل گرفته است.
وی با اشاره به موضوع اقتصاد در روستاها گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات رویکرد کردشگر محوری در اولویت بیشتری نسبت به بخش های دیگر قرار گرفته است و روستاهای هدف گردشگری را در این زمینه مورد توجه ویژه قرار داده ایم.
این مسئول ادامه داد: باید به دهیاران به عنوان نمایندگان عالی دولت در روستاها توجه بیشتری کرد و دستگاه های اجرایی همکاری بیشتری را با آنها و شورای اسلامی در اجرای طرح ها داشته باشند.
فرخزاد خاطر نشان کرد: آموزش به دهیاران و شوراهای اسلامی نیز در دستور کار قرار گرفته است که طبق ارزیابی های صورت گرفته با همکاری و همراهی دستگاه ها استان رتبه سوم کشور را در این زمینه به دست آورد.
وی همچنین گفت: بنیاد برکت ظرفیت های خوبی برای خدمات رسانی به روستاها دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه ها بهره برداری بیشتری از این ظرفیت ها صورت بگیرد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.