به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده جهاد کشاورزی و مسئول ستاد مبارزه با آنفلوانزای مرغی در کشور که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: در سال گذشته خسارت قابل توجهی از این بیماری به استان وارد آمد که به هر شکل ممکن کنترل شد و از خسارت سنگین آتی جلوگیری به عمل آمد.
زاهدی همچنین گفت: هر چقدر احتمال بروز این حوادث و مشکلات ضعیف باشد باز باید بدبینانه به این موضوع نگاه کنیم چون اگر این بیماری در استان شیوع یابد خسارت سنگینی را به دنبال دارد به ویژه در بخش پرندگان که اجرای قرنطنیه نیز برای آنها دشوار است.
وی افزود: معتقدیم که باید برای مقابله با این بیماری ها طبق دستور العمل جامع و بر روی برنامه حرکت کرد و امکانات لازم را نیز براساس پیش بینی بدبینانه فراهم ساخت تا از خسارات آتی به شکل مناسب جلوگیری شود.
استاندار قزوین همچنین گفت: صنعت دام و طیور از گروه ثروت ملی محسوب می شوند و هرگونه خسارت به آنها موجب آسیب به کل کشور خواهد شد.
زاهدی اضافه کرد: جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و ستاد مدیریت بحران در استان پای کار هستند و همکاری لازم را در این زمینه با ستاد کشوری مقابله با آنفلوانزا خواهند داشت و در صورت لزوم بر همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز در این زمینه تاکید خواهد شد.
استاندار قزوین همچنین گفت: اگر بتوانیم اطلاعات را در خصوص شیوع این بیماری رد و بدل کرده و با آگاهی از وضعیت سایر استان ها به موقع حرکت کنیم بدون شک خسارت ها کمتر خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این نشست گفت: سال گذشته بیش از هشت میلیون قطعه مرغ در استان بر اثر آنفلوانزا از میان رفتند که این مهم کاهش تولید و آسیب های اجتماعی و بیکاری کارگران را به دنبال داشت.
فاطمه خمسه گفت: جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی با اقدامات مقابله ای توانستد خیلی از واحدهای مشکل دار را قرنطینه کرده و با سرمایه گذاری و اقدامات بهداشتی آنها را چرخه تولید بازگردانند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: موضوع احداث شهرک مرغ تخم گذار در آبیک و تاکستان توسط سرمایه گذاران مطرح شده است و در سال جاری از سامانه کار حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای آن دریافت شده که در صورت راه اندازی قدم بزرگی برای تقویت تولیدات کشاورزی ددر استان خواهد بود.
وی افزود:در بیشتر آسیب های بیماری آنفلوانزا عامل انسانی نقش داشته است و اگر شهرک مرغ تخمگذار در تاکستان راه اندازی شود با برخورداری از تجهیزات مدرن نقش موثری در پیشگیری از این بیماری خواهد داشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: قزوین از استان های پیشرو در زمینه مقابله با آنفلوانزا بوده است و بیش از پنج میلیون واکسن به استان وارد شده است.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.